بیش از ۴۷۰ زندانی زندان مرکزی اهواز توسط جمعی از پزشکان متخصص بصورت رایگان وزیت شدند.

حمزه بروجنی، سرپرست زندان های خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از پزشکان متخصص حاضر در طرح ویزیت رایگان زندانیان تشکر می کنم و خدمت پزشکان به امر درمان زندانیان یک نیکوکاری خدا پسندانه و ارزشمند است.

وی افزود:  این اقدام شاخص نمونه ای از تعامل خوب و مؤثر فی مابین زندان، انجمن حمایت زندانیان و دانشگاه علوم پزشکی برای توسعه و ارتقاء خدمت رسانی به اقشار محق و نیازمند حمایت و خدمت است.

بروجنی بیان داشت: توسعه این نوع مشارکت ها لازم است  و خواستار استمرار آن در تمامی زندان های استان هستیم.

 سرپرست زندان های خوزستان عنوان کرد: ارایه خدمات پزشکی از مصادیق رعایت حقوق شهروندی است و روزانه در زندان بیش از ۱۲۰ برنامه تامینی ، تربیتی و خدماتی اجرا می شود که امر درمان از محورهای زیر بنائی است و در تلاشیم به این مؤلفه مهم مورد رسیدگی مستمر باشد.

بهمنی، معاونت بسیج جامعه پزشکی خوزستان نیز با ابراز خرسندی از تعامل مؤثر مجموعه زندان و این معاونت، حضور در زندان و وزیت بیماران توسط متخصصان را ادای دین به محرومان عنوان نمود و گفت: علی رغم اینکه در فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای اهواز و استان، طرح اعزام پزشکان با دشواری مواجه است اما حسن تعامل مدیریت زندان های استان و انجمن حمایت زندانیان ما را بر آن داشت تا در کنار زندان به زندانیان که از اقشار کم بضاعت هستند خدمت نماییم.

گفتنی است؛ در این طرح که با هدف اجرای اولویت های ابلاغی رییس سازمان زندان ها در امور سلامت و درمان زندانیان و استفاده از ظرفیت های فرا سازمانی در این حوزه انجام پذیرفت،  ۸ نفر از پزشکان متخصص عضو بسیج جامعه پزشکی خوزستان مجموعاً ۴۷۸  زندانی بیمار را در تخصص های روانپزشکی، قلب و عروق ،گوش و حلق و بینی، پوست و مو، داخلی، کلیه و مجاری ادرار، دندان پزشک و ارتوپدی  وزیت شدند.

انتهای پیام/م

حمایت از زندانیان در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.