قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت: هیچ وقت قانع نیستم که روی رکورد خاصی تمرکز کنم و می‌خواهم حتما وزنه ۲۴۰ کیلوگرم را بالای سر ببرم.

سهراب مرادی در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط آمادگی اش پیش از حضور در بازی های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: کمتر از دو هفته تا شروع هجدهمین دوره بازی های آسیایی جاکارتا فرصت باقی مانده است. این در حالی است که ما نزدیک به شش ماه به طور مستمر در اردوهای شبانه روزی حضور داشتیم و تلاش زیادی انجام دادیم.

مردم برایم دعا کنند

او افزود: در حال حاضر میزان آمادگی هم من و هم تیم رضایت بخش است در این مدت باقی مانده هم سعی خواهیم کرد تا نقاطی را که مشکل داریم برطرف کنیم تا بهترین نتایج ممکن را در اندونزی کسب نمائیم. انشاالله مردم دعا کنند تا روز دوم شهریور بهترین روز زندگی من باشد و بتوانم بهترین وزنه های زندگی ام را ثبت کنم.

مرادی در پاسخ به این سوال که آیا به فکر رکورد شکنی در بازی های آسیایی جاکارتا است یا خیر، بیان کرد: چنانچه مردم دعا کنند قطعأ در روز مسابقات به فکر رکورد شکنی هم خواهم بود.

قهرمان المپیک ریو درباره اینکه قرار است با کیانوش در یک وزن مسابقه بدهند، توضیح داد: قرار است با هم مسابقه بدهیم و انشاالله سکوی اول و دومی نصیب وزنه برداران ایرانی شود.

خستگی مسابقات در تن مان ماند

قهرمان رقابت های جهانی در رابطه با پاداش های تعلق گرفته شده از سوی وزارت ورزش و جوانان به اعضای تیم ملی وزنه برداری گفت: ما قهرمان جهان شدیم، اما در مراسم تقدیر گفتند که ما نمی توانیم سکه دهیم و به ازای آن تصمیم گرفتند به ما کارت هدیه بدهند. به نظر من این کار قشنگی نبود، چرا که ورزشکار یک سال تلاش و زحمت می کشد تا بعد از مسابقات با چنین تقدیرهایی خستگی از تنش بیرون بیاید اما بر عکس با این کار خستگی در تن ما ماند. رشته هایی مثل کشتی و وزنه برداری واقعأ مظلوم هستند و لیگ سطح بالایی هم ندارند. فکر می کنم در آستانه بازی های آسیایی حال ورزشکاران گرفته شد.

جلسه من با صالحی امیری ربطی به ماجرای خانه در اصفهان نداشت

او درباره جلسه ای که با صالحی امیری داشت، گفت: جلسه ای که با صالحی امیری داشتم، به دلیل رکوردشکنی های من در انتخابی تیم ملی و لیگ برتر بود. رئیس کمیته ملی المپیک تماس گرفت و گفت که ما پشتیبان شما هستیم و هیچ نگرانی احساس نکنید. زیرا صالحی امیری پاداشی برای رکوردشکنی های من در نظر گرفته بود که  خوشبختانه این نشست چند روز قبل برگزار شد. این جلسه هیچ ربطی به ماجرای آن خانه در اصفهان نداشت.

کلید به صورت نمادین اهدا شده و خانه ای در کار نیست

عضو تیم ملی وزنه برداری درباره خانه ای که قرار بود به ازای قهرمانی در المپیک ریو بدهند اما پس از مدتی مسئولان استان اصفهان از انجام این کار خودداری کردند، گفت: وضعیت آن خانه ای که قرار بود به من بدهند، مثل قبل است. بعد از پیگیری گفتند که آن کلید به صورت نمادین اهدا شده و خانه ای در کار نیست. خیلی بد است که مسئولان اصفهانی در آستانه مسابقات این طور روحیه ورزشکار را خراب می کنند. وقتی هم مصاحبه کردم، هیچ عکس العمل مثبتی از سوی مسئولان شهرم مشاهده نکردم.

به فکر رکورد شکنی در بازی های آسیایی و جهانی هستم

ملی پوش دسته 94 کیلوگوگرم تیم ملی وزنه برداری با اشاره به اینکه به فکر رکورد شکنی در بازی های آسیایی جاکارتا است، گفت: این اولین بار نیست که من بدنم را در اوج نگه می دارم. سال قبل هم من در بازی های داخل سالن آسیا رکوردشکنی کردم و 50 روز بعد هم در مسابقات جهانی این کار را تکرار کردم. روال تمرینی من به این شکل است هر چند که ممکن است برخی ها به من ایراد بگیرند. در بازی های آسیایی اگر شرایط فراهم باشد، قطعا به دنبال رکوردشکنی هستم. امسال اگر بشود، هم در بازی های آسیایی و هم مسابقات جهانی رکوردشکنی خواهم کرد. همچنین من برای اولین بار است که در بازی های آسیایی شرکت می کنم و امیدوارم بتوانم در اولین تجربه ام مدال طلا را کسب کنم.

دارنده طلای المپیک ریو درباره اینکه برنامه اش برای مسابقات جهانی عشق آباد چیست، گفت: بعد از بازگشت از بازی های آسیایی جاکارتا مدتی را به استراحت خواهم پرداخت و بعد از آن تمریناتم را شروع خواهم کرد.

او درباره تبعیض هایی که از سوی مسئولان بین ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی صورت می گیرد، بیان کرد: من کاری به فوتبال ندارم و نمی خواهم وزنه برداری را با دیگر رشته های ورزشی قیاس کنم. حرف من این است وقتی قول می دهند که سکه پاداش می دهند، اما بعد از آن کارت هدیه می دهند،  نمی تواند چندان خوب باشد .

هیچ وقت به یک رکورد خاص قانع نبوده و نیستم

قهرمان جهان در مورد اینکه به ثبت رکورد 240 کیلوگرم در مسابقات پیش رو فکر می کند یا خیر، اظهار داشت: اگر روز مسابقه، روز من باشد. من در تمرینات بارها این وزنه را بالا بردم که بتوانم این رکوردها را در مسابقات بر جای بگذارم. امید دارم که 240 کیلوگرم را در حرکت دوضرب ثبت کنم. به هر حال خداوند به من این توان را داده و من هم هیچ وقت قانع نیستم که روی یک رکورد خاصی تمرکز کنم. اگر بتوانم حتما 240 کیلوگرم را بالای سر خواهم برد.


بیشتر بخوانید:

حضور سلطانی فر در اردوی تیم ملی وزنه برداری /صحبت‌های سلیمی و قول مساعدت وزیر ورزش


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.