وزیر دفاع ژاپن از روسیه درخواست کرد که فعالیت‌های نظامی خود را در جزایر مورد مناقشه میان دو کشور کاهش دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه روسیه شمار نیروهای نظامی خود را در جزایر مورد مناقشه با ژاپن افزایش داد، «ایتسونوری اونودرا»، وزیر دفاع ژاپن روز گذشته (سه شنبه) پس از برگزاری نشست مشترک با «سرگئی شوئیگو»، همتای روس خود اعلام کرد که توکیو از مسکو درخواست کرده است که فعالیتهای نظامی خود را در جزایر مورد مناقشه «کوریل» کاهش دهد.

مناقشه بر سر جزایر کوریل میان روسیه و ژاپن از گذشته تا امروز ادامه داشته و این دو کشور از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون در خصوص این جزایر هیچ گونه توافق صلحی را امضا نکرده اند.

«دمیتری مدودف»، نخست وزیر روسیه در ماه فوریه با استقرار یکی از جنگنده های روسیه در این جزایر مورد مناقشه موافقت کرده بود. روسیه همچنین سامانه های دفاع موشکی جدید خود را در این جزایر مستقر کرده و قصد دارد یک پایگاه دریایی هم در این منطقه احداث کند.

روسیه نگران این است که ژاپن به واشنگتن اجازه دهد از زمین های این جزایر به عنوان یک پایگاه برای فعالیت های نظامی خود در شمال آسیا و به بهانه مقابله با کره شمالی استفاده کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است در ماه سپتامبر سال جاری میلادی با شینزو آبه، نخست وزیرا ژاپن در «ولادی وستوک» روسیه ملاقات کند.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار