استاد حوزه و دانشگاه گفت:مردم زمان غیبت اگر اعتقادات خود را حفظ کنند در مقامی بالاتر از مردمان زمان حضور قرار دارند.

حجت الاسلام رفیعی:به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام رفیعی استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با موضوع ویژگی های جامعه مهدوی به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به ویژگی های جامعه های مهدوی خاطرنشان کرد: ائمه ما به خاطر مشکلاتی که مردم در زمان غیبت متحمل می شوند و اینکه برخی به واسطه طولانی بودن دوران غیبت دچار خطا می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مردم زمان غیبت اگر اعتقادات خود را حفظ کنند از مردمان زمان حضور بالاتر هستند، چرا که بدون حضور امام به فرمایشات ایشان عمل می کنند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: ائمه ما پیش بینی می کردند که در زمان غیبت مردم دچار ابتذال می شوند. همنجسگرایی رواج پیدا کرده و به بزرگترها احترام گداشته نمی شود.در همین راستا هم فرهنگ انتظار را بنا نهادکردند تا منتظرین با کسانی که به سمت ابتذال می روند فرق داشته باشد.

وی گفت: در جامعه مهدوی نباید فرافکنی شود که باید ظلم زیاد شود. روایات زیادی وجود دارد که جامعه مهدوی به معنویت اهمیت بدهد.  امام زمان وقتی که مدیریت امور را بدست بگیرند نماز، ذکات، امر به معروف و نهی از منکر را به پا خواهد داشت و در نتیجه این موارد باید اولویت های منتظران باشد.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: شعار جامعه مهدوی اشاعه امید است. یاس موجب بازماندگی می شود. همچنین ایثار، فداکاری و هزینه کردن از دیگر ویژگی های مهدی باوران است.  هرکس ببیند چقدر برای ائمه هزینه کرده است.

وی افزود: ایثار و فداکاری هم جز خصوصیات مهدی باوران است. علاوه بر آن مردم باید حقوق اجتماعی را رعایت کنند. امام زمان فرموده اند اگر منتظران به وعده های خود عمل کنند غیبت انقدر به تاخیر نمی افتد.

حجت الاسلام رفیعی تاکید کرد: مهدی باوران باید ارزش های اخلاقی را در خورد تقویت کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ترامپ ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار