فرماندار تایباد گفت:درسال‌های اخیربا اجرای طرح سوخت مرزنشینان قاچاق کالا و سوخت درمنطقه مرزی تایباد کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش قاچاق کالا و سوخت در تایبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛شرافتی و رییس کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با وجود گمرک دوغارون واهمیت شهرستان تایباد به عنوان کانون اقتصادی خراسان رضوی، لازم است کلیه دستورالعمل‌های قانونی و اقدامات پیشگیرانه باتوجه به اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق را تمامی دستگاه‌های اجرائی مرتبط شهرستان باعزم جدی انجام واقدام شود.

وی افزود: هرگونه قاچاق کالا و ارز علاوه بر مشکل در حوزه اشتغال و اقتصاد، ناامنی به همراه دارد و برای جلوگیری از این مهم عزم همگانی لازم وضروری است.

فرماندارتایباد اظهار داشت: از آنجا که یک سوم نیاز کشور افغانستان از جمهوری اسلامی ایران تامین می‌شود، و عمده این صادرات از مرز دوغارون انجام می‌گیرد.

شرافتی گفت: مبارزه وتدابیر پیشگیرانه وممانعت از ورود هرگونه کالا وارز قاچاق، بستر ناامنی را برای قاچاقچیان فراهم کرده و این مسأله نقش موثری در راستای جلوگیری از این معضل اجتماعی دارد.

وی بااشاره به اهمیت توزیع سوخت مرزنشینان گفت: طرح سوخت مرزنشینان درشهرستان تایباد، علاوه بر ایجاد درآمد در کنار پرداخت یارانه دولت برای خانواده‌های روستا‌های مرزنشین، باعث کاهش ۶۰ درصدی قاچاق سوخت به خارج از کشور شده است.

فرماندارتایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۶۰ هزار لیتر سوخت در مرز دوغارون کشف و ضبط شده که نسبت به سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشته است.

شرافتی افزود: همچنین ظرف چهار ماه نخست امسال ۴۰ میلیون لیتر سوخت از قرار هر لیتر ۲۰ هزار ریال از طریق مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان صادر شده است.

وی تصریح کرد: این میزان عرضه سوخت از طریق منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه مرزی، فروش مرزنشینان و جایگاه‌های کنترل مرزی و عرضه به سمت کشور افغانستان صادرات شده است.

فرماندارتایبادبا اشاره  به برنامه ریزی برای عرضه سوخت با قیمت مصوب و بین المللی به کامیون‌های عبوری، ایرانی و افغانستانی در این منطقه گفت واریز سود فروش سوخت به حساب سرپرستان مرزنشینان شهرستان‌های تایباد، تربت جام و خواف یکی از مهمترین اقدامات دولت  بوده که توانسته نقش بسزایی در تامین معیشت خانواده‌های مرزنشین و مهاجرت معکوس به روستا‌ها داشته باشد.

شرافتی ادامه داد: شناسایی روستا‌های مولد، احیا و بازسازی روستا‌های خالی از سکنه برای برگشت روستاییان مهاجر و واریز سود فروش سوخت به حساب سرپرستان مرزنشینان از مهمترین اقدامات دولت برای مناطق مرزنشین است.

انتهای پیام//ز. ج
 

برگزاری کارگروه کالا و ارز در تایباد

برچسب ها: گمرک ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.