فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در خصوص همراه داشتن برخی اشیاء و مواد برای سفر حجاج به سرزمین وحی هشدار داد.

هشدارهای پلیس فرودگاه برای حجاج در آستانه اعزام به حجسرهنگ اسد زراعتگر فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همزمان با آغاز سفر‌های حجاج محترم به سرزمین وحی برای فریضه حج تمتع می‌بایست برخی ممنوعیت‌ها را در این خصوص مدنظر قرار دهند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

وی تصریح کرد: حمل مواد مخدر صنعتی و سنتی از هرنوع و به هر میزان براساس قوانین کشور جرم محسوب می‌شود و برای افراد متخلف پرونده تشکیل می‌شود و از ادامه سفر آنان جلوگیری خواهند شد.

وی افزود: در این راستا در صورت کشف انواع مواد مخدر در عربستان بر اساس قوانین این کشور مجازات سختگیرانه‌ای دارد و مجازات‌های از قبیل: حبس طولانی مدت تا اعدام را در پی خواهد داشت.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: زائران محترم خانه خدا در همین راستا می‌بایست از حمل انواع دارو‌های گیاهی مشابه مواد مخدر مثل شیرین بیان و سایر دارو‌های گیاهی آسیاب شده، حمل مواد اسیدی، انواع اسپری ها، اشیاء تیز و برنده، انواع ترشیجات و حتی اسباب بازی‌های مشابه سلاح اکیداً خودداری کنند.

وی تاکید کرد: برابر قوانین جاری زائران گرامی می‌بایست حداکثر تا سقف ۵ هزار یورو یا ارز معادل یا مبلغ معادل ۵ میلیون تومان برای این سفر معنوی با خود همراه داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اعزام زادران به سرزمین وحی

برچسب ها: فرودگاه ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار