مدیر بیمارستان امام هادی (ع) فراشبند از تجهیز بیمارستان فراشبند به دستگاه اندازه گیری گاز‌های خون شریانی خبر داد.

فخرالدین سیمکانی مدیر بیمارستان امام هادی (ع) فراشبند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛   گفت: عامل اصلی که با آزمایش ABG مورد بررسی قرار می‌گیرد، میزان گاز‌های خونی است که به وسیله سنجش میزان PH و دی اکسید کربن موجود در خونی که مورد نمونه گیری قرار گرفته است، بررسی می‌شود.

او با اشاره به این که دستگاه ABG برای تعیین عملکرد صحیح شش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، توضیح داد: این دستگاه در اندازه گیری گاز‌های خونی بیمارانی که به سختی نفس می‌کشند یا در بیماران تصادفی که ریه آن‌ها ضربه دیده باشد و همچنین نوزادان تازه متولد شده با آپگار پایین کمک شایانی می‌کند تا پزشک بتواند تصمیم دقیق تری در مورد بیمار بگیرد.

سیمکانی با توضیح این مطلب که اندازه گیری گاز‌های خونی زمانی درخواست می‌شود که فرد علائم نبود تعادل اکسیژن و دی اکسیدکربن یا نبود تعادل PH مانند سختی تنفس، تنگی نفس، تهوع یا استفراغ دارد، افزود: هنگامی که فرد بیماری تنفسی، متابولیک یا بیماری کلیوی دارد و نارسایی تنفسی را تجربه می‌کند و یا هنگامی که به سر یا گردن فرد ضربه وارد شده، اندازه گیری گاز‌های خونی اهمیت دارد.

او با بیان اینکه با کمک این دستگاه می‌توان عملکرد تنفسی و وضعیت تعادل اسید و باز بیمار را مورد بررسی قرار داد، گفت: دستگاه ABG در بیماران اورژانس داخلی، ICU و CCU نیز کاربرد فراوان دارد.

این مدیر بیمارستانی یادآور شد: این دستگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال، از سوی نیک اندیشان سلامت به بیمارستان امام هادی (ع) فراشبند اهدا شد.
انتهای پیام/ر

اهدای دستگاه اندازه گیری گاز‌های خون به بیمارستان فراشبند

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار