وزرای امور خارجه روسیه و قطر بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزرای امور خارجه روسیه و قطر بر تقویت همکاری های دوجانبه تأکید کردند.

بر این اساس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، همتای قطری او روز چهارشنبه به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور بر تقویت همکاری های دوجانبه تأکید کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: "وزرای امور خارجه دو کشور درباره توسعه گفتگوی سیاسی، افزایش تجارت و همکاری های اقتصادی و روابط بشردوستانه روسیه و قطر ابراز رضایت کردند. مسکو و دوحه بر نیت دوجانبه خود برای تقویت همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف که با منافع دراز مدت روسیه و قطر همراه است تأکید کردند."

در روز 24 ژوئیه، دفتر ترزا می، نخست وزیر انگلیس پس از گفتگو با امیر تمیم بن حامد آل ثانی در بیانیه ای اعلام کرد دو طرف توافق کرده اند که از جایگاه زور و اتحاد با روسیه همکاری کنند. اما بیانیه رسمی دوحه پس از این نشست به این موضوع اشاره ای نکرد. در همان زمان ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد این بخشی از تبلیغات ضد روسی انگلیس است.

انتهای پیام/

دوحه و مسکو روابط خود را مستحکم کردند

برچسب ها: روسیه ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار