مبارزه با آفت لورانتوس در روستای گزم از توابع بخش خبر شهرستان بافت آغازشد.

مبارزه با افت جنگل‌های بنه در شهرستان بافتبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،،مهدی رجبی زاده مدیر کل اداره کل منابع طبیعی استان کرمان گفت: با هدف فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر مردم در حفاظت از منابع طبیعی بعنوان یک منبع غنی و خدادادی، طرح آشنایی و مبارزه با آفت لورانتوس در روستای گزم از توابع بخش خبر شهرستان بافت برگزار گردید.

وی افزود:این طرح با هماهنگی شورا، دهیاری و حضور جمعی از اهالی روستا و دوستداران محیط زیست اجرا شد.

وی بیان داشت:در این بیماری و آفت گیاه نیمه انگلی لورانتوس توسط پرندگان و با خوردن بذر گیاهان و انتشار مدفوع این پرندگان بر روی درختان جنگلی نظیر بادام کوهی، کیکم و ارژن منشر می‌گردد و رشد اولیه آن با استفاده از رطوبت موجود در فضولات پرندگان و سپس ریشه دوانی روی ساقه گیاهان و استفاده از آب و مواد غذایی موجود در تنه درختان جنگلی ادامه پیدا می‌کند.

رجبی زاده تصریح کرد:با انتشار این آفت مقاومت درختان جنگلی در مقابل آفات و بیماری‌ها به حداقل میزان ممکن رسیده بگونه‌ای که با گذشت زمان و با نگاه به درختان جنگلی آثار خشکیدگی کاملا به چشم خورده و ظواهر طبیعی بتدریج از بین خواهد رفت.

وی اظهار داشت:بهترین راه مبارزه با این آفت مبارزه فیزیکی یعنی بریدن شاخه‌های آلوده حداقل از فاصله پنج سانتیمتری محل آلودگی می‌باشد.
در این طرح شرکت کنندگان با چگونگی انتقال و نحوه مبارزه با این آفت آشنا شدند.

شهرستان بافت یکی از ذخیره گاه‌های عمده و اصلی درخت جنگلی بنه است که بیش از ۵ هزار هکتار وسعت دارد.
انتهای پیام/ح

مبارزه با آفت بنه در بافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار