مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: اداره منابع طبیعی استان کردستان سه شهید در راه حفاظت از منابع طبیعی تقدیم کرده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،پیمان فتاحی در مراسم بزرگداشت روز ملی جنگلبان که با حضور جنگلبانان و کارکنان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان برگزار شد با اشاره به آمار خلع ید متصرفین اراضی ملی در سال جاری اظهار کرد: ۳۳۴ هکتار از اراضی ملی با برخورد یگان حفاظت و در اجرای احکام قضایی از دست متصرفان خارج شد و این مقدار از اراضی ملی در قالب ۴۸۵ فقره پرونده از متصرفان غیرقانونی بازپس گرفته شده است.
وی افزود: منابع طبیعی در هر کشوری ثروت و دارایی آن کشور به حساب می‌آید و حفاظت از این منابع با ارزش نیاز به افرادی داریم که نقش و برآیند فعالیت آنان در نحوه زندگی آیندگان بسیار مهم است.
مدیر روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان تصریح کرد: جنگلبانان با دانش و شناختی که از طبیعت جنگل‌ها و مراتع دارند در شرایط سخت و آب و هوایی در گرما و سرمای طاقت فرسا مناطق صعب العبور از منابع طبیعی ما را حفاظت می‌کند.
وی با بیان اینکه در راه حفاظت از انفال الهی تعدادی شهید در این مسیر تقدیم کرده ایم، عنوان کرد: اداره منابع طبیعی استان کردستان سه شهید به نام‌های محمد اسدنژاد، محمد رشید نامداری و عثمان آزادی در راه حفاظت از منابع طبیعی تقدیم نموده است.
فتاحی ادامه داد: در حال حاضر یگان حفاظت منابع طبیعی ۴۸ نفر نیرو به عنوان جنگلبان، ۳۰ نفر به صورت شرکتی در قالب پروژه گشت و مراقبت و ۲۴ نفر سرباز وظیفه را برای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در اختیار دارد.
فرهنگ سعیدی، کارشناس یگان حفاظت منابع طبیعی نیز با تشریح اقدامات یگان حفاظت منابع طبیعی در چهار ماه سال جاری گفت: ۱۶ فقره تشکیل پرونده بوته کنی، ۴۹ فقره تشکیل پرونده قطع درختان جنگلی، ۱۰۳ فقره پرونده چرای غیرمجاز دام و یک فقره کشف کوره زغالی از اقدامات یگان حفاظت در این مدت بوده است.
وی در پایان یادآورشد: ۲۴ متخلف به همراه ادوات و آلات جرم که عموماً ماشین آلات سنگین راهسازی مانند بیل مکانیکی بوده است جهت طی کردن مراحل قضایی به دادگاه معرفی شده اند.
انتهای پیام/م

رفع تصرف ۳۳۴ هکتار از اراضی ملی استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.