اقبال دانش آموزان به رشته‌های کار و دانش رو به افزایش است

مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: اقبال دانش آموزان به رشته‌های کار و دانش رو به افزایش است.

اقبال دانش آموزان به رشته‌های کار و دانش رو به افزایش استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید مصطفی آذرکیش  در حاشیه مراسم پایانی 'نخستین باشگاه کارآفرینی و کارآفرینان نوجوان خراسان رضوی' در مشهد گفت: دانش آموزان رشته‌های کار و دانش در سال تحصیلی گذشته 50 هزار نفر بیشتر از سال تحصیلی قبل از آن بوده است که این نشانه علاقه دانش آموزان برای مهارت آموزی است.

وی افزود: 7 هزار و 100 هنرستان در کشور وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 400 هنرستان کار و دانش و 2 هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه‌ای است.

آذرکیش با اشاره به تحصیل 640 هزار هنرجو در این هنرستان‌ها گفت: 350 هزار هنرجو در 160 رشته کار و دانش و 290 هزار دانش آموز در 43 رشته فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: دولت مشوق‌های مختلفی برای دانش آموختگان رشته‌های کار و دانش در نظر گرفته است تا بعد از پایان تحصیلات بتوانند وارد بازار کار شوند.

آذرکیش با بیان این که انعطاف در رشته‌های کار و دانش این امکان را می‌دهد که همه آموزش‌ها و مهارت‌ها به روز باشد، افزود: برای تجهیز امکانات هنرستان‌ها و به روز رسانی آن‌ها در سال گذشته 520 میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی گفت: کارآفرینی در آموزش و پرورش به طور جدی در حال پیگیری است که اضافه شدن درس کار و فناوری به دروس ابتدایی و درس کارآفرینی به دروس دبیرستان‌ها و رشته‌های نظری در این راستا صورت گرفته است.
 
 
انتهای پیام// ه.ز
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.