نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد محبوبیت صدراعظم آلمان و احزاب متحدش طی ماه‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش چشمگیر محبوبیت آنگلا مرکل در آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محبوبیت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، طی ماه‌های اخیر به‌ شدت کاهش یافته است.

بنا به گزارش اسپوتنیک، پس از درگیریهای اخیر بر سر سیاستهای مهاجرتی در آلمان که جناح آنگلا مرکل مخالف سیاست درهای بسته و کنترل مرزها است، تازه‌ترین نظرسنجی در آلمان نشان می‌دهد محبوبیت حزب محافظه‌کار «اتحادیه دموکرات مسیحی» آنگلا مرکل و حزب متحدش «اتحایه سوسیال مسیحی» تا عدد بی‌سابقه 29 درصد کاهش یافته است.

در عوض محبوبیت حزب پوپولیست و راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» که از سیاست جلوگیری از ورود مهاجران دفاع می‌کند تا 17 درصد افزایش یافته است. این نظرسنجی را موسسه نظرسنجی «Infratest Dimap» انجام داده است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که دو وزیر «حزب سوسیال دموکرات آلمان» هایکو ماس، وزیر امور خارجه، و اولاف شولتز، وزیر دارایی به ترتیب محبوب‌ترین سیاستمداران آلمان هستند و آنگلا مرکل به جایگاه سومین سیاستمدار محبوب آلمان سقوط کرده است.

در انتخابات پارلمانی اواخر سپتامبر سال گذشته  ائتلاف حزب آنگلا مرکل و «اتحادیه سوسیال مسیحی» 32.9 درصد آراء را به خود اختصاص داد و حزب «آلترناتیو برای آلمان» با کسب 12.6 درصد برای نخستین بار نمایندگان خود را وارد پارلمان آلمان کرد و جایگاه سوم این انتخابات را کسب کرد. حزب سوسیال دموکرات نیز با  کسب 20.5 درصد آراء جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار