اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به‌منظور ارتقاء سطح کیفی آثار مبتنی بر اجرای عمومی و گزینش آثار برجسته، سی‌امین جشنواره تئاتر استانی را برگزار می‌کند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به دنبال سیاست‌های راهبردی وزارت ارشاد، با توجه به نام‌گذاری سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و به‌ منظور ارتقاء سطح کیفی آثار مبتنی بر اجرای عمومی  و گزینش آثار برجسته، سی‌امین جشنواره تئاتر استانی را برگزار می‌کند.

 بر همین اساس دبیرخانه دائمی تئاتر استان اصفهان اعلام کرد: گروه‌هایی که از مهرماه  سال 96 تا 15 مردادماه سال جاری اجرای عمومی نمایش‌های خود را به پایان رسانده باشند و دارای حداقل 5 اجرا، به تأیید اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان  و نهایتاً اداره کل استان اصفهان باشند، می‌توانند متقاضی حضور در جشنواره شوند.

 همچنین لازم به ذکر است گزارش اجرای عمومی نمایش‌ها باید در «پورتال استانی سایت ایران تئاتر»  به تاریخ اجرای عمومی اثر ثبت‌شده باشد و متقاضیان لازم است، فرم تقاضانامه، تأییدیه اجرای عمومی، فیلم اجرای عمومی به‌صورت DVD  4 و همچنین فرم شماره 1 را تکمیل و حداکثر تا 15 مردادماه به دبیرخانه جشنواره استان اصفهان، واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ارسال کنند.

 جشنواره استانی اصفهان به‌صورت رقابتی برگزار می‌شود و صرفاً مختص به آثار ایرانی و اقتباسی «آداپته ایرانی شده، با ذکر مشخصات صاحب اصلی اثر و منوط به اخذ مجوز از نویسنده یا ناشر و مترجم» است و آثار نمایشی خارجی در جشنواره پذیرفته نمی‌شود.

در این جشنواره صرفاً آثار صحنه‌ای شرکت و مورد داوری قرار خواهند گرفت و همچنین متون نمایشی ایرانی که محتوای داستانی آن‌ها از موضوعات بومی، تاریخی، ادبی و در راستای موضوع سال یعنی «حمایت از کالای ایرانی» باشند، در اولویت قرار دارد.

ارائه مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم  برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارائه تقاضانامه، الزامی است که مسؤولیت پذیرش آثار بدون مجوز به عهده ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان است که انتخاب آثار در مرحله استانی به دو شیوه اجرای زنده و بازبینی فیلم و بر اساس اطلاعات مندرج در فرم تقاضانامه صورت می‌پذیرد.

 با توجه به این نکته که  انتخاب آثار برگزیده استان اصفهان نیز، توسط دبیرخانه سی‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر فجر به‌صورت بازبینی فیلم انجام می‌شود به متقاضیان تأکید می‌شود نسبت به ضبط صدای واضح و باکیفیت  تصویری اثر دقت بالایی داشته باشند. تا در مراحل انتخاب آثار استانی و بعد از مرحله استانی دچار مشکل نشوند.

و همچنین متن نمایش‌های برگزیده استان باید در موعد مقرر، به‌صورت لوح فشرده در محیط word به همراه (مشخصات کامل نویسنده و شماره تماس) به دبیرخانه جشنواره فجر ارسال  شود.

چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای فوق اثبات گردد، گروه نمایشی از حضور در جشنواره منع خواهد شد.

آخرین‌مهلت ارائه تقاضانامه تا 15 مرداد و زمان بازبینی آثار از 21 لغایت 26 مردادماه و همچنین زمان برگزاری جشنواره از 3 تا  7 شهریور است.

انتهای پیام/م

سی‌امین جشنواره تئاتر در اصفهان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار