معاون آب و فاضلاب استان مرکزی از افزایش مشترکین کم مصرف آب این استان خبرداد.

صادقی معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی درگفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  گفت: علی رغم افزایش تعداد مشترکین خانگی آب شهر‌های استان از ۴۴۶ هزار مشترک به ۴۵۰ هزار مشترک در پایان سال ۹۶، مشترکین کم مصرف با میانگین مصرف زیر ۲۰ متر مکعب در ماه افزایش یافته واین موجب شده است میزان مصرف آب در بخش خانگی شهر‌های استان مرکزی کاهش یابد.

صادقی با بیان اینکه این کاهش مصرف مرهون اقدامات فنی و فرهنگسازی‌های انجام شده در سطح جامعه و همکاری‌های مردم شهر‌های استان مرکزی است افزود: میانگین مصرف آب در استان از ۲۴۲ لیتر در شبانه روز برای هر نفر به ۲۱۰ لیتر کاهش یافته و این رقم در بخش خانگی ۱۶۵ لیتر در شبانه روز برای هر نفر است.

وی مشترکین آب شهر آشتیان را کم مصرف‌ترین مشترکین آب استان مرکزی اعلام نمود و اظهار امیدواری کرد که الگوی مصرف آب در تمامی شهر‌های استان از سوی مشترکین رعایت شود.

افزایش ۲۰ درصدی قبوض مشترکین پرمصرف آب

معاون آب و فاضلاب استان مرکزی اضافه کرد: بنابر قانون مشترکین پرمصرف در صورت کاهش ندادن آب مصرفی در ۴ ماه گرم سال (خرداد، تیر، مرداد و شهریور) ۲۰ درصد به هزینه‌های قبوضشان افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: الگوی مصرف آب شهر‌های استان مرکزی با توجه به پارامتر‌هایی همچون اقلیم جغرافیایی و آب و هوا میزان ۱۸، ۲۰ و ۲۲ متر مکعب در ماه برای هر خانوار تعیین شده است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.