مدیر کل منابع طبیعی و آبخیرداری قزوین گفت: آتش سوزی مراتع و مستثنیات در الموت قزوین که بعد از ظهر امروز جمعه آغاز شده بود، لحظاتی قبل مهار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛علی اکبر اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیرداری قزوین این آتش سوزی بعدازظهر امروز در بخشی از اراضی ملی و مستثنیات روستا‌های کش آباد و اسبمرد در الموت شهرستان قزوین بوقوع پیوست.

وی در خصوص علت این حادثه گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد روشن کردن آتش توسط یک باغدار برای سوزاندن علف‌های هرز و ناتوانی وی برای کنترل آن و بدنبال این موضوع وزش باد موجب گسترش آتش سوزی و وقوع این حادثه شده است.

این مسئول اظهار داشت: بر اثر این آتش سوزی مراتع مشجر و جنگل‌های سوزنی برگ دست به همراه بخشی از اراضی کشاورزی منطقه دچار آسیب و خسارت شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین اظهار داشت: فعلا وسعت و حجم آتش سوزی مشخص نیست و کارشناسان منابع طبیعی بررسی‌های خود در این خصوص را آغاز کرده اند.

براساس برخی از مواد این قانون، افراد بویژه کشاورزان حاشیه عرصه‌های جنگلی و مراتع باید قبل از اقدام به آتش زدن به ماموران حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند در غیر این صورت با سرایت آتش به عرصه‌های جنگلی و مراتع فرد یا افراد خاطی باید تمامی خسارات وارده را جبران کنند.

الموت محل وقوع این حادثه از توابع شهرستان قزوین است که در شمال شرقی این استان قرار دارد.

استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷ هکتار جنگل است.

انتهای پیام /پ

آتش سوزی در مراتع قزوین

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.