ضرورت ترویج فرهنگ شیر مادر برای نوزادان

رئیس اداره سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی تربت حیدریه گفت:هفته جهانی شیر مادر با هدف ترویج فرهنگ شیر دهی برای حد اقل شش ماه اول زندگی نوزاد برگزار می‌شود

ضرورت ترویج فرهنگ شیر مادر برای نوزادانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ زهره حسینی افزود: شعار این هفته در سال ۲۰۱۷ "تغذیه با شیر مادر، زیر بنای زندگی سالم " هفته جهانی شیر مادر همه ساله با حمایت صندوق کودکان ملل متحد و اکثریت کشور‌های جهان با هدف اتخاد جهانی برای اقدام شیر دهی بر گزار می‌شود.


وی ادامه داد: برای موفقیت در امر شیر دهی باید آموزش و مشاوره در مورد اهمیت و مدیریت تغذیه با شیر مادر برای زنان باردار وخانواده آنان و تسهیل تماس زود رس پوست با پوست مادر در ساعت اول تولد فرزند انجام شود.

رئیس اداره سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی تربت حیدریه خاطرنشان کرد: حمایت مادران و بر طرف کردن موانع رایج شیر دهی و اجرای مستمر طرح هم اتاقی مادر و نوزاد در طی شبانه روز و عدم شروع هر گونه غذا و مایعات برای نوزاد در طی شش ماه اول زندگی به جز موارد مشکلات طبی از دیگر اقدامات می‌باشد.

حسینی افزود: حمایت مادران در تشخیص و جوابگویی به نشانه‌های گرسنگی نوزاد و شیر خوار و شروع به موقع شیر دهی
وهماهنگی در حین ترخیص مادران از بیمارستان‌ها که باید در مورد برطرف کردن مشکلات شیر دهی مورد پیگیری و پایش مستمر قرار بگیرند.

در ادامه زمینه فاطمه گلریزی، کارشناس بر نامه ترویج تغذیه با شیر مادر بیان داشت:برگزاری همایش‌های گرامیداشت این هفته با مشارکت مادران در سطح مراکز خدمات جامع سلامت، تقدیر از مادران و مربیان فعال در این عرصه، بر گزاری کار گاه‌های آموزشی و کلاس‌های مشاوره شیر دهی، بر گزاری کمیته‌های تغذیه با شیر مادر در سطح بیمارستان‌های شهرستان و پایش بیمارستان‌های دوستدار کودک از جمله اقداماتی است که در این هفته اجرا خواهد شد.

انتهای پیام //ز. ج

اغاز برنامه‌های هفته جهانی شیر مادر در تربت حیدریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.