معاون فرهنگی دادگستری کل خراسان جنوبی گفت:ترویج فرهنگ وقف برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی باید در جامعه گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛وحدانی نیا معاون فرهنگی دادگستری کل خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه هم اندیشی و نیاز سنجی ترویج فرهنگ وقف برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی استان گفت:مردم باید با فرهنگ وقف بیشتر آشنا شوند زیرا وقف فقط برای عزاداری نیست.

وی افزود:برگزاری همایش با هدف ترویج فرهنگ وقف،ایجاد کار گروه هایی جهت شناسایی و شناساندن وقف در راستای پیشگیری از وقوع جرم،ترویج فرهنگ وقف از طریق فضای مجازی و رسانه ملی از جمله تلاش ها برای ترویج فرهنگ وقف برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی است .

محمد نژاد رئیس اداره حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز گفت:موقوفات با نیات مختلف تا به امروز ثبت سامانه شده است و تغییر آن امکان پذیر نیست.

وی افزود:اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ترویج فرهنگ وقف نیات موقوف کنندگان را در راستای وقف هایی برای کمک به ترویج فرهنگ وقف برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیبهای اجتماعی را در نظر خواهد گرفت.

جاوید شهردار شهرستان بیرجند نیز با بیان اینکه در شهرستان بیرجند اراضی متروکه و بلا استفاده بسیار است که مشکلاتی را ایجاد کرده است،گفت:اراضی موقوفه علاوه بر اینکه خیری برای واقف داشته باشد باید تبدیل به یک کار و یا مکان ارزشی و مفید شود.
انتهای پیام/غ

وقف فقط برای عزاداری نیست

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.