شرکت خودروسازی تویوتا از احتمال افزایش بهای مدل‌های پرفروش این شرکت به علت افزایش تعرفه‌های تجاری دولت آمریکا خبر داد.

شرکت خودروسازی تویوتا: تعرفه‌های ترامپ سبب افزایش قیمت مدل‌های پرفروش خواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا روز گذشته اعلام کرد به علت جنگ تجاری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به راه انداخته است، قیمت برخی از محبوب‌ترین خودروهای این شرکت ممکن است تا 3 هزار دلار افزایش قیمت داشته باشند.

به گزارش سی ان بی سی، مدیرعامل شرکت خودروسازی تویوتا پس از اعلام گزارش مربوط به سود سهام این شرکت، از افزایش قیمت خودروهای خود خبر داد. این شرکت اعلام کرد تعرفه‌های اعمال شده از سوی آمریکا به شدت می‌تواند درآمدهای خالص تویوتا را تحت تاثیر قرار دهد و به طور منفی شغل‌های این شرکت را متاثر کند.

بنا به گزارش سی ان بی سی، شرکت تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تعرفه 25 درصدی بر واردات خودرو، که تنها یک مالیات برای مصرف‌کنندگان است، سبب افزایش قیمت هر وسیله نقلیه‌ی فروخته شده در این کشور خواهد شد. سی ان بی سی یادآور شد مدل‌های از جمله تویوتا کمری، تویوتا توندرا، تویوتا سیه‌نا به علت تعرفه‌های ترامپ شاهد افزایش قیمت خواهند بود.

شرکت تویوتا اعلام کرد در صورت اعمال تعرفه 25 درصدی خودرو، تویوتا کمری، که در کنتاکی مونتاژ می‌شود، هزار و 800 دلار افزایش قیمت خواهد داشت. همچنین بنا به گزارش سی ان بی سی این شرکت تاکید کرده در صورت اجرای تعرفه خودرو، مدل تویوتا تاندرا و تویوتا سیه‌نا به ترتیب 2 هزار و 800 و 3 هزار دلار افزایش قیمت خواهند داشت.

بنا به گزارش هیل، 137 هزار نفر در 10 کارخانه و نمایندگی‌ شرکت تویوتا در سراسر آمریکا مشغول به کار هستند. شرکت تویوتا با اشاره به توجیه دولت ترامپ برای اعمال تعرفه بر کشورهای خارجی اعلام کرد: آنها (کارکنان آمریکایی تویوتا) تهدیدی برای امنیت ملی نیستند.

بیانیه شرکت تویوتا در حالی منتشر شد که آمریکا به طور جدی درگیر اختلافات تجاری با شماری از کشورها از جمله متحدان قدیمی واشنگتن شده است.

ترامپ پیشتر تعرفه 25 درصدی را بر روی کالاهای تولید چین به ارزش میلیاردها دلار وضع کرد و تهدید به افزایش میزان تعرفه‌ها کرده است. روز جمعه چین اعلام کرد در صورتی که دولت ترامپ به تهدیدات خود برای ضربه زدن به پکن با وضع تعرفه‌های 25 درصدی بر 200 میلیارد از واردات چین ادامه دهد، این کشور تعرفه 25 درصدی بر 5 هزار و 207 کالای آمریکایی اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار