یک زن آمریکایی در تلاش است تا در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور به عنوان اولین زن مسلمان راهی کنگره شود.

رقابت برای رسیدن به عنوان اولین زن مسلمان کنگره آمریکابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک زن مسلمان از اهالی ماساچوست امیدوار است با موفقیت در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، راهی کنگره شود.

آماتول ودود، وکیل و فعال اجتماعی مسلمان است که 7 فرزند دارد. ودود 44 ساله در حال حاضر با بزرگترین چالش زندگی خود روبرو است. او باید در حوزه انتخاباتی با اکثریت سفیدپوست، که کاتولیک‌ها بزرگترین گروه مذهبی آن را تشکیل می‌دهند، تلاش کند تا به عنوان اولین زن مسلمان راهی کنگره شود. اما برای او این یک مسئله سیاسی است و نه مذهبی.

به اعتقاد این زن مسلمان برای او نمایندگی مردم و بهبود شرایط زندگی در ماساچوست غربی، با نرخ بالای بیکاری که بسیاری از مردم علیرغم داشتن دو شغل به سختی از پس مخارج زندگی خود برمی آیند، اهمیت دارد. ودود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از ایمان خود به عنوان بزرگترین نقطه قوت خود یاد کرد اما اهدافش را برای حضور در انتخابات غیرمذهبی دانست. ودود یکی از 5 زن نامزدی است که تلاش می‌کند در انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر، عنوان اولین زن مسلمان در کنگره آمریکا را بدست آورد.

نامزدی ودود در انتخابات آمریکا، 12 سال پس از حضور کیت الیسون از مینه سوتا به عنوان اولین زن مسلمان در مجلس نمایندگان آمریکا صورت می‌گیرد. ودود در صورت راهیابی به کنگره، اولین زن مسلمان و نیز اولین زن آفریقایی آمریکایی در کنگره آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار