رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد آنکارا دارایی‌های وزیر دادگستری و وزیر کشور آمریکا را بلوکه کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه  اعلام کرد آنکارا دارایی وزیر دادگستری و وزیر کشور آمریکا در ترکیه را بلوکه کرده است.

وی در توضیح این اقدام تلافی جویانه گفت: رفتار آمریکا در رابطه با کشیش برانسون مناسب یک شریک استراتژیک نیست و بی احترامی به ترکیه محسوب می شود.

اردوغان افزود: «آنکارا هرگز تسلیم نخواهد شد و بار دیگر از آمریکا می‌خواهیم تا فتح الله گولن تروریست را به ما تحویل دهد. در سطح دیپلماتیک به طور جدی برای حل مشکلات با آمریکا تلاش می‌کنیم و هیچ مشکلی بدون راه حل نیست».

وی همچنین گفت: «مانند کشور‌های وابسته به آمریکا عمل نخواهیم کرد، زیرا کشور مستقل و آزاد هستیم و خودمان تصمیم می‌گیریم».

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه عبدالحمید گل، وزیر دادگستری و سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه را به بهانه بازداشت اندرو برانسون، کشیش آمریکایی تحریم کرد. دارایی متعلق به آنها در حوزه قضایی آمریکا قرار داشت.

به گفته آنکارا، اندرو برانسون که بیش از دو دهه در ترکیه زندگی کرده، با سازمان فتح‌الله گولن در ارتباط بوده است. این کشیش آمریکایی همچنین به اتهام جاسوسی و حمایت از پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در دادگاهی در ترکیه محاکمه شد. برانسون به مدت حدود دو سال در ترکیه بازداشت بود، اما چند روز قبل آزاد شد و پس از آن تحت بازداشت خانگی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار