فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی از کاهش قابل توجه قاچاق سوخت در مرز‌های خراسان رضوی خبر داد.

کاهش قاچاق سوخت در مرز‌های خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سردار ماشاالله جان‌نثار فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت : در مرز‌های خراسان رضوی ورود و خروج کالای قاچاق در حجم بالا نداریم، بیشترین کالای قاچاق پارچه و بدلیجات است که به صورت چمدانی جابه‌جا می‌شود.

وی  با بیان اینکه سوخت یکی از کالا‌هایی است که تلاش می‌شود در حجم بالا از مرز خارج شودافزود: مرزبانان خراسان رضوی طی یک ماهه اخیر با بررسی‌های موشکافانه به هنگام بازرسی خودرو‌های ترانزیت، ۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند که شامل نفت، گازوئیل و بنزین می‌شود.

سردار جان نثار با اشاره به کاهش آمار قاچاق سوخت، ادامه داد: علت کاهش قابل توجه آمار سوخت اجرای طرح " فروش سوخت مرزنشینان " است که سوخت به صورت قانونی به فروش رسیده و بخشی از منافع حاصله بین مرزنشینان تقسیم می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت : بخشی از امنیت موجود در مرز‌ها بخاطرهمکاری و تعامل بسیار خوب مرزنشینان است.

سردار جانثار با بیان اینکه حدود ۳۰ نفر مرزیار افتخاری در حفظ و حراست از مرز‌های خراسان رضوی همکاری می‌کنند، افزود: حضور قاچاقچیان مواد مخدر و گروه‌های معاندی که در خاک افغانستان حضور دارند یک تهدید بالقوه است که به امید خدا هیچ‌وقت بالفعل نمی‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت بازارچه‌های مرزی با تأثیراتی که بر رونق اقتصادی منطقه، اشتغال‌زایی، جلوگیری از ورود و فروش کالای قاچاق و تأمین بخشی از مایحتاج کشور‌های همسایه می شود، می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در امنیت پایدار مرز‌ها داشته باشد.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با اشاره به شهدای مرزبان گفت : در سایه توجهات حضرت ثامن‌الحجج و تعامل خوبی که با کشور‌های همسایه داریم، شاهد امنیت در مرز‌های استان هستیم، بطوری که در طی 2 سال اخیر درگیری منجر به شهادت نداشته‌ایم.

انتهای پیام // ف. ش
 

کشف 68  هزار لیتر سوخت قاچاق طی یک ماه در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار