مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد؛

اعزام مبلغان باید مسئله محور و تخصصی باشد/مبلغان متخصص شناسایی می شوند

اعزام مبلغان باید مسئله محور و تخصصی باشد/ مبلغان متخصص شناسایی می شوندحجت الاسلام کمال گفت:سعی شده اعزام‌های مبلغان به صورت موضوع،مسئله‌محور و تخصصی باشد بنابراین اینگونه نیست که در مناسبت‌ها اعزام بدون محتوا و هدف صورت گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام یحیی کمال ،مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، با اشاره نحوه اعزام مبلغ در طول ایام سال گفت:سعی شده اعزام‌های مبلغان به صورت موضوع، مسئله‌محور و تخصصی باشد بنابراین اینگونه نیست که در مناسبت‌ها اعزام بدون محتوا و هدف صورت گیرد.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امسال به جز اعزام ماه محرم، تابستان و رمضان بیشتر اعزام‌های موضوع و مسئله‌محور در دستور کار است بیان کرد: پیش از این اعزام‌هایی در همه مناسبت‌ها صورت می‌گرفت و مبلغان بر اساس اطلاعات خود اعزام می‌شدند.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به فضای رسانه‌ای و شبهات مختلفی که بین دانشجویان و دانش‌آموزان مطرح است نباید تنها به اعزام‌های مناسبتی اکتفا شود بلکه برای مبلغان عمومی لازم است اعزام‌ها به حداقل برسد بنابراین درصدد جذب، شناسایی و آموزش مبلغان متخصص هستیم.

وی یادآورشد: اعزام‌های تخصصی در طول سال تعریف شده و به عنوان مثال در عید غدیر به موضوعات امامت و ولایت پرداخته می‌شود.

امکان ارزیابی مبلغان متخصص وجود دارد

کمال از شناسایی بیش از 500 نفر مبلغ در موضوعات مختلف خبر داد و اضافه کرد: بیش از 50 گروه تخصصی در قالب دانش‌آموزی، مشاوره، خانواده، وهابیت، عرفان‌های نوظهور و... شناسایی شدند.

وی یادآورشد: کارشناسان فعالان فرهنگی را در شهرستان‌ها آموزش می‌دهند تا بتوانند در درازمدت و مستمر به مباحث تبلیغی و فعالیت‌های فرهنگی بپردازند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز کرد: به دلیل آنکه مبلغان در قالب موضوع خاصی اعزام می‌شوند می‌توان پس از مدتی ارزیابی کرد تا مشخص شود در آن حوزه چه اندازه موفق بودیم.

حرکت به سمت اعزام‌های تخصصی

کمال با بیان اینکه بین نسل جوان و دانشجویان مسائل مختلف در حوزه اعتقادی، سیاسی و فرهنگی مطرح است تصریح کرد: شبهات مختلف در فضای مجازی ذکر خواهد شد بنابراین باید به سمت اعزام تخصصی حرکت کرده و مسائل و مشکلات شناسایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: میزهای تخصصی در دفتر تبلیغات اسلامی شکل گرفته که موضوعات در کشور رصد و شناسایی می‌شوند و بیان می‌شود در منطقه‌ای مسائلی مانند بهائیت، وهابیت، مشکلات خانوادگی و اعتقادی مطرح است و بر اساس مسائل و موضوعات در هر منطقه مبلغان متخصص را شناسایی کرده و محتوای لازم در اختیارشان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

شناسایی بیش از ۵۰۰ نفر مبلغ متخصص/تشکیل میز‌های تخصصی در دفتر تبلیغات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.