با حضور دکتر پیوندی رییس رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و مسؤولان استانی ، طرح "نذر آب" در ۵۰۲ روستای سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در مراسم آغاز طرح "نذر آب" در ۵۰۲ روستای سیستان و بلوچستان گفت: این تانکر‌ها ظرفیت‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۵۰۰۰ لیتری دارند و در ۵۰۲ روستا به آبرسانی خواهند پرداخت.

۱۹ کاروان سلامت از استان‌های مختلف کشور امروز به مدت یک هفته فعالیت خود را در مناطق مختلف درگیر خشکسالی سیستان و بلوچستان آغاز کردند.

وی افزود:این کاروان‌ها با مشارکت تیم درمانی و پیراپزشکی داوطلب جمعیت هلال احمر استان‌های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد به تمامی ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

آغاز طرح

وی ادامه داد: در قالب این کاروان‌ها ۳۰۴ پزشک عمومی، متخصص و پیراپزشک به ارائه خدمات رایگان به مردم سیستان و بلوچستان می‌پردازند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ابران گفت: پزشکان متخصص ارتوپد، قلب و عروق، داخلی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، چشم پزشکی، دندانپزشکی و جراحی عمومی در قالب این کاروان‌ها به مردم کمتر برخوردار سیستان و بلوچستان خدمات رایگان آموزشی، بهداشتی، درمانی و دندانپزشکی ارائه می‌کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام پس از مکاتبه با مدیر کل خیران و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت به منظور ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به آسیب دیدگان این حادثه و همکاری سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات و پشتیبانی لازم برای جمعیت استان‌های معین با توجه به نیاز ساکنان مناطق آسیب پذیر در دستور کار قرار گرفته است.

پیوندی ادامه داد: همچنین هماهنگی‌های لازم با دهیاری ها، مسئولان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سیستان و بلوچستان برای نیازسنجی، استقرار بیمارستان صحرایی و تامین دارو برای بیماری‌های شایع منطقه انجام شده است.

وی با اشاره به راه اندازی کمپین «نذر آب» در مناطق حادثه دیده و متاثر از خشکسالی در سیستان و بلوچستان گفت: در قالب این کمپین تلاش خواهیم کرد تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم کشور را جمع آوری کرده و در راه بهبود وضعیت معیشت، آب و زندگی مردم این استان کمتر برخوردار هزینه کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیزگفت: طرح ملی «نذر آب» در هزار و ۵۰۶ روستای این استان با حمایت کاروان‌های سلامت، توزیع مخازن ذخیره آب و سبد‌های غذایی پوشش داده می‌شود.

رسول راشکی افزود: توزیع هزار و ۷۰ تانکر ثابت آبرسانی در قالب هزار، ۲ هزار و پنج هزار لیتری، تهیه و توزیع ۵۰ هزار سبد غذایی به ارزش کلی ۱۷۵ میلیارد ریال از جمله مهمترین برنامه‌های طرح ملی «نذر آب» در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: در روند اجرای این طرح ملی پیش بینی می‌شود روزانه هشت هزار و ۱۵۰ نفر توسط کاروان سلامت ویزیت شوند.
راشکی بکارگیری ۲ فروند بالگر و ۲۵۳ دستگاه خودرو را از جمله امکانات و تجهیزات مورد استفاده در این طرح در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هزار و ۵۰۶ روستای این استان تحت پوشش طرح «نذر آب» قرار می‌گیرند.

 خشکسالی حدود ۲۰ ساله در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس‌تر است پیامد‌های نامبارکی را در بخش‌های مختلف کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش‌های این استان کویری به دنبال داشته است.

پدیده خشکسالی ۲ دهه در سیستان و بلوچستان، خشکیدن تالاب بین المللی هامون در شمال و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره‌های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.

انتهای پیام/ع 

راه اندازی کمپین «نذر آب» در مناطق درگیر خشکسالی در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار