معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: برنامه‌ های آموزشی با عنوان الفبای رانندگی در ۲۲ فرهنگسرای شیراز اجرا می‌شود.

اجرای طرح الفبای رانندگی ویژه کودکان و نوجوانان در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اجرای برنامه‌ های آموزشی با عنوان الفبای رانندگی در ۲۲ فرهنگسرا بیان کرد: مخاطبان برنامه های آموزشی کودکان و نوجوانان شیرازی هستند که زیر نظر مربیان مجرب ۱۴ سرفصل ترافیکی را فرامی گیرند تا در آینده ترافیکی روان تر را برای شهر شیراز رقم بزنند.

وی بیان کرد: آشنایی با رفتار مناسب به عنوان عابر پیاده، نقش کودک به عنوان عابر پیاده و سرنشین وسیله نقلیه، آموزش گذر از عرض خیابان و تقاطع و موارد مربوط به سرنشین خودرو، آشنایی اولیه با تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، آشنایی با مشاغل ترافیکی، آشنایی با قوانین دوچرخه سواری و موارد ایمنی در هنگام دوچرخه‌سواری، آشنایی با مفاهیم ترافیکی، چراغ راهنمایی و حق تقدم‌ها، آشنایی با نحوه عبور و مرور در خیابان و اهمیت کمربند ایمنی از مواردی است که در این برنامه آموزش داده می‌شود.

زوربخش تصریح کرد: در این طرح از مربیان مجربی که در پارک های ترافیک تجربه بالایی در آموزش دارند، استفاده شده، و به دو شیوه حضور در کلا س‌ های فرهنگسرا و نیز آموزش میدانی در سالن‌ها و محوطه فرهنگسرا‌ها اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: ۲۵۰ کودک و نوجوان در روز اول اجرا شدن این برنامه آموزشی شرکت داشتند که مجریان این طرح آموزشی، ۶ هزار کودک و نوجوان را در مدت یک ماه آموزش داده اند.

زوربخش این دوره آموزشی را آموزشی پویا توصیف کرد که با کودک و نوجوان حضوری فعال همراه با پرسش و پاسخ است و اقلام کمک آموزشی از قبیل: پازل ترافیک متناسب با سنین مختلف به عنوان جوایز به شرکت کنندگان اهدا می شود.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری شیراز با بیان اینکه مربیان مجرب در برنامه های مناسبتی شهرداری و آموزش چهره به چهره در فرهنگ ترافیک به شهروندان حضور دارند، اضافه کرد: آموزش و فرهنگ سازی ترافیکی به کودکان و نوجوانان محدود نمی شود و بزرگسالان نیز فرصت آموختن به منظور زندگی بهتر در شهر و رعایت حقوق همشهریان خود را خواهند داشت.

زوربخش در کنار اهدای کلاه ایمنی به ۱۰۰ موتور سوار در امسال و راه‌ اندازی سامانه اطلاعاتی ویژه فرهنگ موتور سواری در شیراز اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰۰ موتور سوار شیرازی عضو این سامانه اطلاعاتی هستند که از طریق پیامک اطلاعات ترافیکی، آشنایی با اصول ایمنی و قوانین را دریافت می کنند.

وی افزود: این برنامه از نهم مرداد ماه آغاز و تا هفتم شهریور ماه امسال در دو نوبت صبح و عصر ادامه دارد.
انتهای پیام/ت

برگزاری طرح الفبای رانندگی ویژه کودکان و نوجوانان در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار