محمد رضا انصاری که 70 سال سن دارد و این حرفه را از بزگان خود که در این رشته فعالیت میکردند آموخته است

 محمد رضا انصاری  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، میگوید: 50 سال است که در این حرفه مشغول است و از شغل مورثی این شغل را بدست اورده و به این حرفه علاقه داشته است.

وی می گوید : این حرفه را نیز به فرزندان خود آموخته است و الان حدود 100 نفر بافنده دارد که در خانه های خود مشغول فعالیت هستد و از درامد خود راضی است ولی راضی بودن اقای انصاری وقتی است که سفرهای نوروزی یا سفرهای تابستانی باشد و مسافران زیادی به استان می آیند.

وی گفت: مسافرانی که به کرمانشاه می آیند گیوه را به عنوان هنری اصیل و سوغات کرمانشاه می خرند، همان طور که نان برنجی هم جزو خرید آنهاست.

  انصاری میگوید :مناطق ‎ ‎کوهستانی، و گذرهای صعب العبور و سنگلاخی استفاده از گیوه به عنوان پاپوش نرم،‎ ‎سبک، راحت و مقاوم را در کرمانشاه رواج داده است.

او در رابطه با نحوه صحیح گیوه توضیح میدهد :گیوه از دو قسمت کفی و رویی تشکیل شده و کفی‎ ‎معمولاً از لاستیک و چرم و رویی آن از نخ است.

ازجمله ویژگی های مهم این پاپوش بسیار با ارزش می توان به نداشتن بوی بدپا برای افراد استفاده کننده از آن اشاره کرد که آن را از سایر پاپوش ها متمایز می کند.

 

انتهای پیام/ز

گیوه بافی صنایع دستی کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.