مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از اتمام واحد های تعمیری سرپل ذهاب تا قبل از پایان تابستان خبرداد.

اتمام واحدهای تعمیری سرپل ذهاب درتابستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسن ظفری،  مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان  در مراسم معارفه روابط عمومی بنیاد مسکن استان همدان  با اشاره به اینکه روابط عمومی حلقه واسطه بین ستگاه های اجرایی و مردم هستند گفت: نقش رسانه ها و روابط عومی نقشی بی بدیل است واین دو پل ارتباطی  مردم و دستگاهها هستند.

وی با اشاره به  پیشرفت فیزیکی 95 درصد واحد‌های تعمیری شهر سرپل ذهاب افزود:  واحدهای تعمیری قبل از اتمام تابستان پایان می‌یابد.

وی اظهار داشت: امروز جامعه به علت شرایط اجتماعی ملتهب شده و خبرنگاران باید قلم خود را در کاهش زهر این فضا به‌کار بگیرند و نقد منصفانه کارساز است اما حواسمان باشد آب به آسیاب دشمن نریزیم چرا که دشمن می‌خواهد زحمات و خدمات نظام را از بین ببرد بنابراین باید از اصل نظام پاسداری کنیم و جوانان رشید کشورمان جان خود را تقدیم نظام کردند و باید مراقب باشیم خون شهدا ذره‌ای پایمال و دشمن شاد نشود.

 

ظفری افزود: گاهی در نحوه انجام کار نقدهایی وجود دارد که سازنده بوده و بسیاری از نقاط کور روشن می‌شود و در فضای امروز کشور دشمن نظام را هدف گرفته بنابراین مراقب باشیم ضمن بیان نقد، نکات و نقاط مثبت را فراموش نکنیم چرا که برهه خاص و حساسی است.

وی با بیان اینکه سیاه‌نمایی و اثرگذاری فضا مجازی در رابطه با کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کرمانشاه خیلی قوی صورت گرفته است، اذعان کرد: شهادت می‌دهم نظام با تمام قوا و توان ورود پیدا کرده، هرکاری از دستش برآمد برای مردم آسیب‌دیده انجام داده و بعد از گذشت ۸ ماه، ۵ هزار واحد با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد که ۸۰۶ واحد از این تعداد متعلق به همدان بوده که به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه ساخت این تعداد در ۸ ماه با ظرفیت‌ها‌، پتانسیل‌ها و قابلیت‌های فنی کشور کار بسیار بزرگی است، بیان کرد: بسیاری از صحبت‌ها و کلیپ‌هایی که در مورد زلزله‌زدگان در فضای مجازی پخش شد، سیاه‌نمایی و برای تحریک اذهان مردم بود.

وی اضافه کرد: در هنگام بازرسی از مناطق بسیاری از افراد از ما گله می‌کنند که هنوز آوار واحد ما برداشت نشده، وقتی رصد می‌کنیم می‌بینم اصلا فرد زلزله‌زده نیست بلکه در حال نوسازی خانه خود است و بحث بازسازی نیست، جالب اینجاست که این افراد از همه مدعی‌تر و معترض‌تر ورود پیدا می‌کنند در صورتی‌که بیشتر آسیب‌دیدگان واقعی به خود اجازه نمی‌دهند این‌گونه صحبت کنند و صبورتر هستند.

ظفری خاطرنشان کرد:  استان همدان در ۸ ماه و ۱۶ روز که در مناطق حضور داشت، دو ماه کارشناسی و۲ ماه ارزیابی انجام داد، ۲ ماه صرف بستر‌سازی افکار صورت گرفت و می‌توان گفت در این چهار ماه اخیر کار عمرانی صورت گرفته و ۳ هزار و ۱۰۰ واحد آواربرداری و تشکیل پرونده انجام شده و۲ هزار و ۹۰۰ واحد پی‌کنی صورت گرفته و بقیه نیز تسهیلات گرفته‌اند و 2 هزار و ۶۰۰ واحد اجرای پی‌سازی بتونی کامل‌ به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: 2 هزار و ۱۰۷ واحد اسکلت کامل نصب شده، هزار و 600 واحد از این تعداد واحد اجرای سقف به صورت کامل انجام شده و۸۲۷ واحد به اتمام رسیده همچنین ۴ هزار و ۳۰۰ واحد تعمیری داشتیم، متوسط پیشرفت فیزیکی فعالیت‌های واحد‌های احداثی افزون بر ۵۷ درصد است که امیدواریم قبل از فصل سرما به اتمام برسانیم و مسئولیت بازسازی ۴ هزار و ۳۰۰ واحد در ۸۵ روستا به همدان به عنوان معین سر پل ذهاب محول شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بیان کرد: ۴ هزار و ۳۴ واحد به بانک‌ها معرفی شدند و بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ واحد کامل به اتمام رسیده وعملا پیشرفت فیریکی واحد‌های تعمیری ۹۵ درصد است که واحدهای تعمیری قبل از اتمام تابستان پایان می‌یابد.

ظفری افزود: رکورد ساخت این تعداد مسکن، بازسازی و نوسازی در کشور و شاید بتوانیم بگوییم در دنیا به چنین سرعتی را کسب کرده‌ایم همچنین تجربیات زیادی از این بازسازی کسب شده که می‌توانیم از آن در سوانح استفاده کنیم، فعالیت‌ها و اقدامات استان همدان قابل مقایسه با هیچ استانی نیست همچنین بچه‌های همدان در اعتماد عمومی خیلی خوب عمل کردند و با وجود اینکه همدان در کانون بحران بود اما خوب مدیریت شد.

وی ادامه داد: شهر سرپل ذهاب به شرایط عادی برگشته و پویا شده و خیرین هم خوب ورود پیدا کرده و وعده‌هایی داده‌اند که امیدواریم به وعده‌های خود عمل کنند. تأخیر در کار باسازی مورد انتظار ما و مردم نیست.

انتهای پیام/ج


 اتمام واحدهای تعمیری سرپل ذهاب تا قبل ازپایان تابستان

 

برچسب ها: بنیاد مسکن ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار