باهدف زمینه‌سازی برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد6 هزار و 690 نفر از خدمات مهارت‌آموزی این نهاد در سال گذشته بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی استان گفت: ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از برنامه‌های مهم این نهاد در حوزه اشتغال است.


وی بابیان اینکه راهبرداصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و خروج آن‌ها از بدنه حمایتی این نهاد با محوریت اشتغال است، افزود: با فراهم شدن زمینه اشتغال جامعه هدف کمیته امداد اهداف این نهاد در حوزه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت محقق می‌شود.


مدیر کل کمیته امداد استان از بهره‌مندی شش هزارو690 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان با 256هزار و 183نفر ساعت از خدمات مهارت‌آموزی کمیته امداد در سال گذشته خبر داد و افزود: در 4ماهه امسال نیز 213مددجوبا 5هزارو518نفرساعت ازخدمات مهارت‌آموزی این نهاد در قالب آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پایدارسازی و توسعه و حرفه‌آموزی دانش آموزان بهره مند شده است.


صفری افزود: در حوزه شبکه‌های ارتباطی نوین برای جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی، نیازمند تحقیق و پژوهش هستیم؛ در واقع باید فضای جذب مشارکت را از حالت فیزیکی و صنادیق به حالت الکترونیکی شدن و شیوه‌های نوین سوق دهیم.


وی گفت: انقلاب ما، انقلاب فرهنگی و جنس همه اقدامات کمیته‌ امداد نیز فرهنگی است. اگر برنامه‌های کمیته‌ امداد فاقد پیوست فرهنگی باشد، اقلام معیشتی و بسته‌های امدادی نمی‌تواند به سر منزل مقصود برسد. این در حالی است که رسانه‌ها نقش به‌سزایی در جمع‌آوری مشارکت‌های مردمی ایفا می‌کنند و می‌توانند در پیشبرد اهداف کمیته‌امداد بسیار تاثیرگذار باشند.


رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان نیز در این دیدار از آمادگی این مرکز برای همکاری واجرای طرحهای علمی وپژوهشی کمیته امداد خبر داد گفت: حضور همه جانبه جهاددانشگاهی در استان می توانداستان را را به عنوان یکی از قطب‌های علم و فناوری در سطح کشور معرفی کند .


وی بابیان اینکه جهاددانشگاهی، نهادی فرابخشی بوده و می‌تواند با دستگاه‌های زیادی در حوزه‌های مختلف همکاری‌های تنگاتنگی داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه کارهای صورت گرفته توسط جهادگران جهاددانشگاهی زنجان از جنس‌ نیازهای مختلف بوده است، در همین راستا می‌توان همکاری‌های نزدیکی را بانهادهایی چون کمیته امداد در بخش‌های مختلف از جمله مباحث فرهنگی انجام داد.

انتهای پیام/ن

 

راهبرداصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.