وزارت خارجه بحرین از اقدام عربستان سعودی در اخراج سفیر کانادا حمایت کرد.

بحرین از اقدام عربستان در مقابل کانادا حمایت کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه بحرین در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: پادشاهی بحرین همبستگی کامل خود  با عربستان سعودی را در مقابل هر گونه تلاشی برای تضعیف حق حاکمیت این کشور مورد تائید قرار می‌دهد.

امروز به دنبال انتشار خبری از سوی خبرگزاری رسمی عربستان که در آن  دنیس هوراک، سفیر کانادا در این کشور به عنوان عنصری نامطلوب یاد شد، تنش‌های میان اوتاوا و ریاض بالا گرفت. عربستان همچنین اعلام کرد روابط تجاری و دیپلماتیک خود با کانادا را متوقف کرده است. تنش صورت گرفته میان دو کشور به دنبال درخواست دولت کانادا برای آزادی فوری فعالان مدنی بازداشت‌شده در عربستان، صورت گرفت. در پی آن ریاض سفیر خود را از اتاوا فراخواند و به سفیر کانادا نیز ۲۴ ساعت فرصت داد، خاک عربستان را ترک کند.

هفته گذشته کریستینا فریلند، وزیر خارجه کانادا زندانی شدن سمر بداوی، خواهر رائف بدوی فعال مدنی را مورد انتقاد قرار داد و خواستار آزادی فوری چند فعال حقوق زنان که در بازداشت عربستان هستند، شد. رائف بدوی، نویسنده و فعال حقوق بشر در عربستان است که در سال 2012 به اتهام توهین به اسلام و ارتکاب جرایم سایبری به 10 سال زندان محکوم شد.

تنش صورت گرفته میان دو کشور به احتمال زیاد روابط تجاری میان ریاض و اوتاوا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در سال 2016، حدود 45 درصد از مجموع صادرات کانادا به عربستان را تانک، خودروهای زرهی و سایر ادوات نظامی تشکیل می‌دادند. در همین مدت، 98 درصد واردات کانادا از عربستان نیز شامل نفت خام و سنگ مس بود. عربستان همچنین از سال 2016 حدود 6 میلیارد دلار در کانادا سرمایه‌گذاری کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار