مدیرکل راه آهن شرق گفت:برای اولین بار در کشور،بهسازی خط راه آهن شرق بدون مسدودی خط و توقف وسایل نقلیه ریلی در حال اجرا است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ماسوری مدیرکل راه آهن شرق گفت:برای اولین بار در کشور،بهسازی خط راه آهن شرق بدون مسدودی خط و توقف وسایل نقلیه ریلی در حال اجرا است.

وی افزود:این عملیات به طول 20 کیلومتر اجرا می شود و هدف از اجرای آن بهبود کیفیت روسازی خط و همچنین کاهش توقف و افزایش سرعت سیر قطارهای مسافری و باری در این محور است.

ماسوری گفت:عملیات بهسازی خط در راه آهن با ماشین سرند اجرا می شود که با این روش روزانه حدود 6 ساعت خط مسدود می شود اما برای اولین بار در راه آهن جمهوری اسلامی عملیات تعویض تراورس با ماشین آلات جاده ای جدید که در اداره کل راه آهن شرق طراحی شده به جای ماشین آلات مکانیزه ریلی در حال اجرا است.

مدیرکل راه آهن شرق افزود:با توجه به ترافیک بالای مسیر امکان بستن ریل وجود نداشت و برای بهسازی خط از روش ابتکاری کارشناسان راه آهن شرق بدون بستن خط و توقف قطارها استفاده شده که امکان ادامه سیر قطارها در محدوده عملیات را فراهم نموده و از این نظر صرفه اقتصادی قابل توجهی دارد .

مدیرکل راه آهن شرق افزود:این عملیات تا پایان امسال به اتمام می رسد.

انتهای پیام/غ

بهسازی خط راه آهن شرق در حال اجرا است

برچسب ها: راه آهن ، مسافربری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.