به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ هادی هادینسب مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به راهاندازی مرکز عملیات اضطراری اداره کل مدیریت بحران استان، گفت: شبکه اضطرار با هدف مدیریت ارتباطات و سهولت و تعامل سازمانهای مسئول زمان وقوع بحران راه اندازی شده است و باید تمام سعی خود را برای تقویت و گسترش این شبکه انجام دهیم تا در زمان بحران از بسیاری از پیش آمدها که به علت نبود ارتباط موثر رخ میدهد، جلوگیری نماییم.
هادی نسب افزود:در صورتی که بحرانی رخ دهد پیش بینی میشود بسیاری از شبکههای مخابراتی به علت استفاده انبوه مشترکین جهت کسب اطلاع از وضعیت اقوام و دوستانشان مختل گردد که همین امر موجب ایجاد مشکل در ارتباط گیری و کاهش ارائه خدمات به مردم خواهد شد که این شبکه در گام اول میتواند در ارائه این خدمات موثر باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون اداره کل مدیریت بحران استانداری به صورت ٢٤ ساعته آماده پاسخگویی به تمامی دستگاههای امدادی ستادی استان است و با فعالیت این شبکه، بخشی از مشکلات ارتباطی بین دستگاههای امدادی مرتفع گردیده است.
هادی نسب افزود: مهمترین عامل در اجرای صحیح مانورها ارتباط سریع برای مدیریت صحنه است که این شبکه میتواند در این زمینه راهگشا باشد.
مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: داشتن ارتباط سریع و مطمئن را یکی از اصول فرماندهی میدان در حوادث دانست و از دستگاههای عضو شبکه اضطرار خواست تا در این زمینه آمادگی لازم راکسب نمایند.
هادی نسب ادامه داد: بر اساس مبانی اسلامی نجات جان هر انسان از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید به گونهای برنامه ریزی شود که در زمان وقوع بحران، در کمترین زمان و با حداقل چالش بتوانیم به یاری و نجات جان مصدومان بپردازیم.
وی ضمن ارزیابی وضعیت فعالیت دستگاهها و فرمانداریها در اجرا و استفاده از شبکه بیسیم اضطرار، ارتباط بی سیم را در زمان وقوع حادثه غیرمترقبه، ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و بر آمادگی دستگاههای امدادی استان برای استفاده از این شبکه تاکید کرد.
انتهای پیام/ی