به گزارش حوزه فنآوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جامعه شرکتهای دانشبنیان که شامل طیف وسیعی از شرکتهای توانمند داخلی است، بازار هدف قابل توجهی برای شرکتهای ارائهدهنده خدمات تخصصی محسوب میشود. از طرفی شرکتهای دانش بنیان نیز برای توسعه کسبوکار خود، نیاز به دریافت این خدمات دارند، تا بتوانند بر فعالیتهای اصلی خود تمرکز کنند. طی هماهنگیهای صورت گرفته، از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امکان اطلاعرسانی این خدمات از طریق سامانه نقشاپ فراهمشده است و شرکتهای متقاضی میتوانند تقاضای خود را به نقشاپ ارائه دهند.
در این سامانه امکان معرفی استارتاپهای ایرانی فراهمشده است. در این ابزار، استارت آپها ذیل دوازده دسته کلی (فروشگاههای اینترنتی، فینتک، سبک زندگی، ابزارها و سرویسها، فناوریهای پیشرفته، رسانه، بازی و دنیای مجازی، آموزش، اطلاعات، شبکههای اجتماعی و ارتباطات، سفر و جابهجایی و نرمافزار) معرفیشده است.
همچنین نهادهای خصوصی و دولتی مختلفی میتوانند به استارتاپها و شرکتهای دانشبنیان برای رشد و توسعه کمک کنند. آگاهی نداشتن از وجود این نهادها، میتواند هزینههای زیادی را به این شرکتها تحمیل کند. از طرفی، معمولاً فعالین صنعتی و بنیانگذاران استارتاپها و شرکتهای دانش بنیان، فرصت کافی برای رصد عناصر فعال در زیستبوم کارآفرینی پیرامونشان ندارند. در زیستبوم کارآفرینی، این نهادها ذیل هشت دسته (سیاستگذاری، تأمین مالی، پشتیبانی، نیروی انسانی، بازار، زیرساخت، تحقیق و توسعه و فرهنگ) معرفیشده است.
شرکتهای دانش بنیان می توانند در هنگام ثبت نام در این سامانه، با وارد کردن کد مخصوص در قسمت شناسه معرف از بیش از ۳۰ درصد تخفیف برخوردار شوند؛ بر اساس این گزارش، استارتاپ، نهاد ارائهدهنده خدمت تخصصی به استارتاپها، محتوا یا مشاورهای میتوانند در سامانه مخصوص تقاضای خود را ارائه دهند یا از خدمات آن استفاده کنند.
انتهای پیام/