تخریب ده‌ها معدن در آمازون توسط پلیس پرو + فیلم

پلیس پرو ده‌ها معدن غیرقانونی استخراج طلا در منطقه آمازون این کشور را منهدم کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ در عملیات پلیس پرو که در منطقه پوئترو مالدونادو انجام شد ده‌ها معدن غیرقانونی استخراج طلا در منطقه آمازون منهدم و 9 نفر از معدنچیان غیرقانونی بازداشت شدند.

پلیس منطقه مادری دی دیوز (MADRE DE DIOS) در این عملیات 13 موتور تولید برق را از بین برد و همچنین 30 کیسه از جیوه را که برای فعالیت غیرقانونی در معدن نیز استفاده می‌شود ضبط کرد.

گفتنی است؛ با وجود معروف بودن پرو در بخش معدن و با اینکه این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فلزات پایه در جهان است و با درآمد‌های بسیاری که استخراج مواد معدنی برای این کشور می‌آفریند، استخراج غیرقانونی، انواع مشکلات را برای پرو به دنبال داشته است.

این معضلات، گستره‌ای از جرایم سازمان‌یافته تا فساد سیاسی و همچنین تجارت در بازار آزاد را در پی داشته که بیش از همه از استخراج طلا ناشی می‌شود.

معدنکاران غیرقانونی نفوذ زیادی به جنگل‌های آمازون پیدا کرده‌اند تا به ذرات طلای موجود در بستر رود‌ها و نهر‌ها دست یابند. برآورد شده که سالانه 30 تا 40 تن جیوه به محیط‌زیست جنگل‌های آمازون وارد می‌شود البته در جریان بیرون کشیدن طلا از کانی سوزانده می‌شود، آن هم در شرایطی که از فناوری‌های لازم برای حفظ سلامتی کارگران استفاده نمی‌شود و آنها بخار حاصل از انتشار جیوه را استنشاق می‌کنند.

فقط استخراج‌کنندگان نیستند که آسیب می‌بینند. جیوه راه خود را به زیستگاه ماهی‌هایی پیدا می‌کند که خوراک انسان‌ها می‌شوند. براساس گزارش‌های پزشکی، مسمومیت جیوه می‌تواند منجر به آسیب‌های عصبی و بروز تغییراتی در مغز استخوان انسان شود و بر توانمندی بدن در تولید سلول‌های خونی، قدرت باروری و کارکرد قلب تاثیر بگذارد.

این مسائل در حالی است که بیش از 550 هزار معدنکار غیرقانونی در24  ایالت از 26 ایالت پرو فعالیت دارند و 18 تا 22 درصد از صادرات 10 میلیارد دلاری طلای پرو با استخراج غیرقانونی تامین می‌شود. تنها در جنگل آمازون بیش از 30 هزار معدنچی بدون داشتن مجوز و با نقض قوانین دولتی فعالیت می‌کنند. دامنه استخراج غیرقانونی در این کشور در شش سال منتهی به سال 2017 میلادی شش برابر شده است. این مسائل تنها دامن پرو را نمی‌گیرد بلکه کشور‌های همسایه آن در آمریکای لاتین هم از این آسیب‌ها متاثر می‌شوند.


بیشتر بخوانید: تنهاترین مرد جهان، آخرین بازمانده یک قبیله بدوی در جنگل‌های آمازون+ عکس و فیلم 


انتهای پیام/
 

دستگیری کارگران غیرقانونی معادن طلا در آمریکای جنوبی + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.