فعالیت ادامه دار اولین تولیدکننده پرچم در ایران پس از ۳۹ سال + فیلم

نخستین تولیدکننده پرچم در ایران پس از انقلاب پس از ۳۹ سال همچنان به فعالیتش ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین تولید کننده پرچم کشورمان بعد از ۳۹ سال همچنان در ملارد به تولید پرچم جمهوری اسلامی ایران مشغول است.

مدیر واحد تولید کننده پرچم ملارد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) طرح تثبیت و طراحی پرچم جمهوری اسلامی آغاز شد و با تشکیل مجلس شورای اسلامی نشان جمهوری اسلامی که توسط فردی به نام ندیمی طراحی شده بود مورد تصویب مجلس قرار گرفت و در مرداد ماه سال ۵۹، هم این نشان با دستور امام خمینی (ره) به تثبیت رسید.

سودایی افزود: بعد از تثبیت نشان جمهوری اسلامی مرحوم نجفی به عنوان تنها تولید کننده پرچم به ریاست جمهوری فراخوانده شد و مامور تولید پرچم گردید.

وی افزود: در فرهنگ ایرانی رنگ سبز نشان‌دهنده‌ی رشد و شادی، رنگ سفید به معنای صلح و رنگ سرخ متناظر با شجاعت و عشق است و همچنین در پرچم عبارت "الله اکبر" ۲۲ بار به معنی نماد ۲۲ بهمن تکرار شده که در رنگ سرخ ۱۱ بار و در رنگ سبز هم ۱۱ بار به نشانه ماه یازدهم سال ۵۷ است.

وی با اشاره به اینکه بعد از درگذشت مرحوم نجفی واحد تولیدی این مجموعه همچنان بعد از ۳۹ سال به فعالیت خود ادامه می‌دهد، افزود: در این واحد تولیدی انواع پرچم کشورمان و کشور‌های مختلف به صورت دستی تولید می‌شود تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

مدیرتولید کننده پرچم ملارد افزود: متاسفانه واردات بی رویه پرچم جمهوری اسلامی تحت عنوان پارچه از برخی کشور‌ها همچون چین صدمات فراوانی به مجموعه‌های تولیدی پرچم در کشور وارد کرده است که حتی این پرچم‌های وارداتی از استاندارد‌های اولیه تعریف شده برای پرچم هم برخوردار نیستند که باید دولت در این زمینه اقدام مناسبی برای جلوگیری از واردات انجام دهد.


بیشتر بخوانید: وارداتی‌هایی که این بار بلای جان نماد ملی شده اند + فیلم 


انتهای پیام/
 

تولید پرچم در کشور + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.