معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان رضوی گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حامی اجرای طرح تولید خودرو هیربدی در خراسان رضوی خواهد بود.

اجرای طرح تولید خودرو هیربدی در خراسان رضوی/ سهم تولید قطعات خودرو در خراسان رضوی ۱۸ درصد استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ قربان میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان رضوی در بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته مشهد با بیان اینکه ، توجیه اقتصادی این طرح مهیا شده و یک شرکت مستقل ساخت آن را آغاز خواهد کرد گفت: برای نخستین بار در کشور با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو هیبریدی توسط شرکتی جدید درخراسان رضوی آغاز می‌شود.

وی افزود: امکان مشارکت شرکت ایران خودرو خراسان در تولید خودرو‌های هیبریدی در این منطقه وجود دارد، اما این همکاری هنوز قطعی نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان گفت: اکثر قطعات مورد نیاز خودروسازان استان توسط قطعه سازان خراسان رضوی تولید می‌شود، لذا به نظر می‌رسد در دوران تحریم، واحد‌های خودروساز آسیبی نبینند.

میرزایی افزود: قطعه سازان می‌توانند حامی اجرای طرح تولید خودرو‌های هیبریدی در خراسان رضوی باشند و از این منظر نیاز استان به خارج از کشور را به حداقل برسانند.


مشکلی در تامین قطعات وجود ندارد


قاسم تقی زاده خامسی شهردار مشهد هم درادامه این بازدید ونشست خبری گفت: در صحبتی که با مسئولان ایران خودرو خراسان داشتم، تولیدات این شرکت همچنان ادامه خواهد داشت، زیرا مشکلی در تامین قطعات ندارند و قطعه به حد نیاز وجود دارد.
 
وی افزود:شرکت ایران خودرو خراسان در اشتغالزایی برای مردم این استان نقش مهمی ایفا کرده وبا یک برنامه ریزی منسجم در سالهای آتی نیزمی تواند به موفقیت های خود ادامه دهد.
 

شرایط قطعه سازان مطلوب است

 
علی رسولیان مدیر کل دفتر هماهنگی اموراقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در ادامه گفت: دراین شرایط شاید تامین برخی قطعات خودرو از خارج کشور دشوار باشد،اما فضای مناسبی برای خودروسازان ایجاد شده تا  قطعات مورد نیاز خود رو از داخل تامین کنند.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد فرصت خوبی است تا تعامل بهتری بین خودروسازان و قطعه سازان به وجود آمده و تهدیدی که از باب آغاز دوباره تحریم‌ها وجود دارد ، را به فرصت تبدیل کرد و قطعه سازان را در فروش قطعات خود تقویت نمود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: وقتی شرکت‌های خودروساز آمادگی لازم را پیدا کردند، که برند‌های خارجی را در داخل کشور تولید کنند، فضای بهتری برای کار قطعه سازان و خودروسازان ایجاد می‌شود و باید از این فرصت استفاده کنیم.

علی رسولیان افزود: از امروز که سامانه مربوط به بانک مرکزی برای تخصیص ارز به واحد‌های تولیدی گشایش یافته است، دیگر هیچ مشکلی در تامین ارز قطعه سازان وجود ندارد و فقط قدری قیمت قطعات تغییر می‌کند.

وی گفت: اخیرا بخش خصوصی استان در حوزه قطعه سازی تولید رینگ را برعهده گرفته که نشان می‌دهد، شرایط قطعه سازان مطلوب است.

گفتنی است هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته باحضور ۱۳۰ شرکت داخلی و نمایندگی شرکت‌های خارجی تا ۱۹ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر خواهد بود.

انتهای پیام // ف. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.