معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امکان پهلوگیری و تخلیه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار فراهم شده است.

کاهش قابل توجه هزینه واردات کالا‌های اساسی از طریق بندر چابهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان ؛ حسین شهدادی معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار و پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی و مساعدت شورای عالی ترابری وزارت راه و شهرسازی امکان پهلوگیری و تخلیه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار فراهم شده است.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: میزان جمعیت استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشور حدود ۲۰ درصد از جمعیت کل کشور است و همچنین حدود ۱۹ درصد از واحد‌های تولیدی گوشت سفید، تخم مرغ و دامپروری کشور در این استان‌ها در حال فعالیت هستند که اکثر نهاده‌های مورد نیاز این واحد‌های تولیدی از خارج کشور تأمین می‌شود.

وی با اشاره به واردات سالیانه ۱۲ میلیون تن کالای اساسی و غلات از قبیل: ذرت، سویا، روغن خوراکی، جو و گندم اظهار داشت: پیش از این کالای مورد نیاز استان‌های شرقی و جنوب شرقی با طی مسافت ۷۷۰ مایل دریایی در سایر بنادر جنوبی کشور تخلیه می‌شد که مسافت زمینی حمل شده به مراکز استان‌های مذکور به طور متوسط ۲۶۵ کیلومتر نسبت به فاصله چابهار تا این مراکز بیشتر است.

شهدادی تصریح کرد: در صورت اختصاص ۲۰ درصد از تخلیه کالا‌های اساسی به بندر چابهار هزینه تمام شده واردات کالا‌های اساسی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه برای استان‌های شرقی و جنوب شرق کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

واردات سالیانه ۱۲ میلیون تن کالای اساسی به بندر چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار