وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت این کانادا بود که بحران را آغاز کرد و خود باید راهی برای برون‌رفت از آن پیدا کند.

الجبیر: مداخلات خارجی را نمی‌پذیریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الحدث در خبری فوری گزارش داد عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: این کانادا بود که بحران را آغاز کرد و خود باید راهی برای برون رفت از آن پیدا کند.

وزیر خارجه عربستان با اشاره به تنش در روابط کشورش با کانادا افزود: «هیچ گونه دستور از خارج و مداخلات خارجی را نمی‌پذیریم».

عادل الجبیر همچنین گفت: «فقط سرمایه گذاری‌های جدید با کانادا را متوقف کردیم و سرمایه گذاری‌های سابق کانادا در عربستان همچنان به قوت خود باقی است».

او همچنین افزود: رفتار کانادا غیرقابل پذیرش است و این کشور باید سیاست‌های خود را در برابر عربستان تغییر دهد. موضع ما در برابر کانادا سبب حمایت کشور‌های حاشیه خلیح فارس به استثنای قطر شد.

این مقام سعودی افزود: کانادا به خوبی می‌داند برای اصلاح روابط باید چه کاری انجام دهد. وی همچنین اعلام کرد برای کمک به بازگشت دانشجویان و بیماران از کانادا، اتاق عملیاتی در سفارت ایجاد شده است.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه گفت: بازداشت شدگانی که کانادا به بازداشت آن‌ها معترض است، کسانی هستند که قصد داشته اند اطلاعات عربستان را در اختیار دشمنان قرار دهند.

الجبیر مدعی شد: «ما البته به انتقاد‌ها احترام می‌گذاریم، اما آنچه را دیگران بخواهند به ما دیکته کنند، نمی‌پذیریم. ما در امور داخلی دیگران دخالت نمی‌کنیم و در همین حال اجازه نمی‌دهیم دیگران در امور داخلی ما دخالت کنند و معتقدیم اقدام کانادا دخالت در امور عربستان و غیر قابل قبول است. کانادا باید بفهمد آنچه انجام داده است، قابل قبول نیست، نه تنها برای عربستان بلکه برای دیگر کشور‌های عربی و اسلامی. ما سفیر کانادا را از عربستان اخراج و همه سرمایه گذاری‌های خود در این کشور و نیز همه پرواز‌ها بین دو کشور را متوقف کردیم و هم اکنون در حال بازگرداندن دانشجویان عربستانی از کانادا و اعزام آن‌ها به دیگر کشور‌ها هستیم».

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار