عراق در بیانیه‌ای مخالفت خود را با تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای مخالفت این کشور را با تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای موضع این کشور را در زمینه تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام و تاکید کرد: بغداد با تحریم اقتصادی هیچ کشوری موافق نیست.

احمد محجوب، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه با صدور بیانه‌ای در این زمینه اعلام کرد: عراق تحریم اقتصادی علیه هیچ کشوری را که قبل از هر چیز، ملت‌ها را هدف قرار می‌دهد، نمی‌پذیرد.

او همچنین افزود: عراق همچنین مواضع کشور همسایه خود ایران را که همواره در بحران‌ها در کنار عراق بوده است به خوبی به یاد دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین افزود: هر خسارت و آسیبی که به کشوری از کشور‌های منطقه وارد شود، قطعا تاثیرات منفی آن بر امنیت و ثبات کل منطقه به خوبی مشاهده خواهد شد.

او همچنین ادامه داد: وزارت امور خارجه عراق در عین حال که از موضع جمهوری اسلامی ایران در عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و حمایت‌های تهران از بغداد در این زمینه قدردانی و تشکر می‌کند از جامعه بین المللی درخواست می‌کند بر آمریکا فشار بیاورند تا دست از ادامه این تحریم‌ها بردارد.

محجوب گفت: ما بر این باوریم که این تحریم‌ها تاثیرات منفی زیادی بر عراق و منطقه در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی بجای خواهد گذاشت، زیرا ایران کشور همسایه مهمی برای ما به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

بیانیه وزارت خارجه عراق در محکومیت تحریم‌های آمریکا علیه ایران

برچسب ها: عراق ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار