جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در نشستی خبری گفت، وزیر خارجه این کشور گفتگو‌های مفصلی با وزیر خارجه عربستان داشته و گفتگو‌های دیپلماتیک ادامه پیدا می‌کند.

ترودو: وزیر امور خارجه کانادا گفتگو‌های مفصلی با وزیر خارجه عربستان داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: «درباره تنش پیش آمده اخیر با عربستان سعودی آیا این موضوع را تایید می‌کنید که عربستان سعودی دستور فروش تمامی دارایی‌ها، اوراق قرضه و سهام خود را صادر کرده است، و سوال دوم من این است که آیا تماس‌هایی با شرکت‌هایی که از این موضوع تحت تاثیر قرار می‌گیرند، داشته اید؟» گفت: «بدیهی است که کانادا از شرکت‌های کانادایی و کارگران آن‌ها حمایت می‌کند و در کنار آن‌ها می‌ایستد.»

وی افزود: «ما به دنبال این هستیم که این موضوع را تضمین کنیم که از منافع کانادا در هر حالتی دفاع کنیم. ما همچنان به گفتگو‌های خود با دولت عربستان سعودی ادامه می‌دهیم. وزیر امور خارجه دیروز گفتگو‌های مفصلی با وزیر خارجه عربستان داشته است. گفتگو‌های دیپلماتیک ادامه پیدا می‌کند. اما همانطور که وزیر خارجه گفت و من هم تکرار می‌کنم کانادا به قدرت و به طور شفاف چه به طور علنی و چه در نهان در رابطه با مسئله حقوق بشر مواضع خود را بیان می‌کند.»

نخست وزیر کانادا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: «برخی پیشنهاد داده اند که یک عذرخواهی می‌تواند به این تنش پایان دهد آیا عذرخواهی از عربستان موضوعی است که شما در حال بررسی آن باشید؟»، گفت: «کانادایی‌ها همیشه انتظار دارند که دولت ما به صراحت و با تمام قدرت و به طور شفاف و مودبانه درباره نیاز به احترام به حقوق بشر در داخل کشور و در سراسر جهان صحبت کند. ما همچنان به این اقدام ادامه می‌دهیم. ما همچنان از ارزش‌های کانادا و از جمله ارزش‌های جهانی در هر وضعیتی حمایت می‌کنیم. این موضوعی است که کانادایی‌ها انتظار آن را دارند و من هم همیشه این کار را انجام می‌دهم.»

وی در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار که پرسید: «چه گزینه‌هایی در حال حاضر درباره این تنش بر روی میز قرار دارند؟»، گفت: «ما همچنان به گفتگو‌های خود با عربستان سعودی ادامه می‌دهیم. ما به اهمیت آن‌ها در سراسر جهان احترام گذاشته ایم. ما این موضوع را تایید می‌کنیم که آن‌ها در برخی از مسائل مهم پیشرفت‌هایی داشته اند. ما در حال حاضر همچنان به طور شفاف و به صراحت و هر زمانی که لازم باشد درباره مسائل مربوط به حقوق بشر در کشورمان و در سراسر جهان صحبت می‌کنیم.»

انتهای پیام/

نشست خبری نخست وزیر کانادا درباره تنش دیپلماتیک با عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار