سخنگوی دولت جرج دبلیو بوش درباره خطر گفتگوی دونالد ترامپ با رابرت مولر و احتمال استیضاح او هشدار داد.

اگر ترامپ با مولر گفتگو کند ریاست جمهوری را از دست می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «آری فلچر» سخنگوی کاخ سفید در دولت «جرج دبلیو بوش» روز چهارشنبه با گفتگوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ این کشور مخالفت کرد. فلچر معتقد است چون ترامپ دائماً در حال نقض حرف‌های خودش است نباید با مولر گفتگو کند.

فلچر در مصاحبه با شبکه بیزنس فاکس گفت: «مشکل من با گفتگوی مولر و ترامپ این است که حرف زدن ترامپ خیلی غیرمعمول و عجیب است و او مدام در حال نقض خودش و گفتن حرف‌های متفاوت است».

او در ادامه افزود: «این گفتگو خطرناک است و ممکن است ترامپ سمتش را از دست بدهد. ممکن است آن‌ها از ترامپ یک سوال ساده بپرسند و او در پاسخ به آن سوال حرف‌های خودش را نقض کند و در نهایت به دروغ گویی متهم شود. اگر این اتفاق بیافتد این مسأله به کنگره ارجاع داده می‌شود و کنگره آن را به دموکرات‌ها می‌سپرد که ممکن است به استیضاح شدن ترامپ منجر شود».

اظهارات فلچر زمانی مطرح شد که وکیل ترامپ شرایط مولر برای گفتگو با ترامپ را رد کرد و سوالات محدودتری را پیشنهاد داد.

نیویورک تایمز گزارش داد «جی سکولو» و «رودی جولیانی» وکلای ترامپ یک طرح جدید پیشنهاد داده اند که سوالات احتمالی درباره جلوگیری از اجرای عدالت را رد می‌کند. بنابر گزارش‌ها مولر قبول کرده سوالات محدودتری را درباره ممانعت از اجرای عدالت پاسخ و به ترامپ اجازه دهد برخی از سوالات را به صورت مکتوب پاسخ دهد.

تاکنون پیشنهادات زیادی برای آماده کرده زمینه گفتگو با رئیس جمهور مطرح شده است. ترامپ که بار‌ها تاکید کرده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ با روسیه همدست نبوده است در حضور عموم از گفتگو با مولر استقبال کرده است.

ترامپ تحقیقات مولردرباره مداخله روسیه در انتخابات را «تعقیب توهمات» توصیف کرده است. تیم قانونی ترامپ همواره درباره گفتگوی او با مولر هشدار داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
181
۲۱:۰۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
اطمینان داشته باشید استیضاح پرزید نت امریکا بزودی تیتر اول خبر دنیا خواهد شد. این مهم قطعی و اجتناب ناپذیر است واقع خواهد شد.
آخرین اخبار