مسئول کنترل عفونت بیمارستان امام رضا کرمانشاه گفت: 3 نفر که مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو بودند بهبودی کامل یافتند.

قشقایی  مسئول کنترل عفونت بیمارستان امام رضا کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت:  در اواخر خردادماه و تیرماه   سال جاری 6نفر  مشکوک به ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کنگو  به بیمارستان مراجعه کردند و در بخش ایزوله منفی ای سی یو بستری شدند و خون گیری  انجام شد.

وی گفت: نمونه  ویروس شناسی این افراد به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال شد و نتایج نیز در اختیار وزارت خانه  قرار گرفت.

قشقایی بیان کرد:  طبق علائم بالینی و نتایج پلاسما  ابتلای سه نفر به این بیماری قطعی شد  و تحت درمان آنتی ویروس قرار گرفتند.

قشقایی بیان کرد :  با توجه به حمایت های خوبی که صورت گرفت و پزشکان عفونی که 24 ساعته روند درمان بیمار از نزدیک پیگیری  کردند خوشبختانه به موفقیت بسیار خوبی دست یافتیم و این بیماران به بهبودی  کامل رسیدند و به منزل برگشتند.

وی ادامه داد: این 3 نفر از شهرستان ثلاث باباجانی به بیمارستان مراجعه کردند.

قشقایی بیان کرد : با اقدامات خوبی که دامپزشکی استان کرمانشاه در مناطق مشکوک به آلودگی انجام داده  پیشگیری با عملیات سمپاشی صورت گرفته است و اما این فرایند وسیعی است مکه نیاز به اقدامات گسترده دارد.

وی گفت: بیماران با علامت های شبه انفولانزا به بیمارستان مراجعه کردند علائمی نظیر سر درد ،درد عضلانی  و  احتمال خونریزی از یک تا دو اندام بود البته عامل مهم دیگر تماس افراد با دام مبتلا و یا گوشت دام است که افراد  چوپان  یا دامپزشک یا  افرادی که در کشتارگاه ها بدون رعایت نکات بهداشتی کار می کنند بودند.

انتهای  پیام/ز

علائم بیماری تب خونریزی دهنده کنگو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.