‌مشکل بیش از ۹۰ درصد پرونده‌ های مطبوعاتی در این شورا‌ها قابل حل و فصل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین تجلیل از خبرنگاران مازندران در شهرستان نور گفت: شورا‌های حل و اختلاف مطبوعات با موافقیت قوه قضائیه تشکیل شده است تا شکایت قبل از طرح در محاکم قضایی در این شورا مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: این شورا‌ها متشکل از روزنامه نگاران، اعضای خانه مطبوعات، اساتید رشته ارتباطات در استان‌ها و نمایندگان دولت است.

سلطانی فر گفت: با شروع به کار این شورا‌ها بیشتر شکایات علیه خبرنگاران در این شورا‌ها حل و فصل شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای کاهش میزان شکایات از خبرنگاران و رسانه در محاکم قضایی، باید تولید محتوایی مطالب افزایش یابد.

وی با بیان در مورد تولید محتوا‌های رسانه‌ها نگرانی وجود دارد، گفت: این مشکل به دلیل فقدان آموزش در رسانه هاست که وزارت ارشاد برنامه‌های خوبی را برای آموزش در دستور کار خودش قرار داده تا نگرانی تولید محتوایی رسانه کاهش پیدا کند.

سلطانی فر با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران و تاثیر آن بر روی کاغذ، افزود: برای تامین کاغذ رسانه‌ها دولت ۲۶۰ تا ۲۷۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات کاغذ اختصاص داده است.

وی گفت: وزارت ارشاد نیز برای شرایط ویژه ۲۰ هزار تن کاغذ پیش بینی کرده است و ضمن اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌ها نیز برای رفع این مشکلات اقدامات خوبی تاکنون انجام دادند.

سلطانی فر افزود: بر اساس گفته استاندار محترم بزودی خط تولید کاغذ روزنامه‌ ای در مازندران با ظرفیت ۹۵ هزار تن در سال راه اندازی خواهد شد که با بهره برداری از این خط تولید مشکل تامین کاغذ روزنامه‌های در کشور نیز برطرف خواهد شد.

وی به جایگاه رسانه‌ای مازندران در کشور اشاره کرد و گفت: ۲۶۹ مجوز رسانه‌ ای در مازندران صادر شده که از این تعداد ۱۶ مورد روزنامه هستند.

سلطانی فر افزود: تهران با انتشار ۱۵۸ عنوان روزنامه رتبه اول کشور را دارد و استان مازندران با انتشار ۱۶ روزنامه در رتبه دوم جای گرفته است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مازندران ۴۶ هفته نامه، ۲۱ دو هفته نامه، ۲۷ ماهنامه، سه دوماهنامه، ۳۶ فصل نامه، هفت فصلنامه و یک سالنامه منتشر می‌شود.

همچنین محمد اسلامی استاندار مازندران نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره روز خبرنگار و شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این شهید وارسته برای اطلاع رسانی و بیان حقایق به شهادت رسید و بنابراین فعالان حوزه رسانه باید برای حفظ دستاورد‌های این شهدا تلاش بیشتری کنند.

وی افزود: اکنون آزادی مطبوعاتی که در نظام اسلامی وجود دارد در کشور‌های دیگر وجود ندارد و این بزرگ‌ترین نعمت الهی در نظام اسلامی است.

اسلامی گفت: برای آنکه بتوان یک خانه مطبوعات منسجمی در این استان داشته باشیم باید همه فعالان حوزه رسانه یک همگرایی، هم افزایی و وحدت رویه خوبی داشته باشند

استاندار مازندران افزود: در نشست شورای اداری نیز از مسئولان دستگاه‌های دولتی خواسته شد تا اگر شکایتی علیه خبرنگاران شده، شکایت را پس بگیرند چرا که اطلاع دارم که خبر‌های کذب و تخریب کننده کار‌های رسانه‌های معتبر نیست.

اسلامی گفت: به زودی مشکلات کمبود کاغذ رسانه ها، فضای خانه مطبوعات و دیگر مشکلات پیش پای فعالان رسانه‌ای در این استان را پیگیری و حل می‌ کند.

انتهای پیام/ م

حل و فصل ۹۰ درصد پرونده‌ های مطبوعاتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار