مدیرعامل ستاد دیه فارس از اجرای طرح یک مسجد، آزادی یک زندانی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی‌اصغر تراب‌پور مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با بیان اینکه طرح «یک مسجد، آزادی یک زندانی» در استان فارس در حال انجام است، گفت: براساس این طرح اگر سالانه هر مسجد، حسینیه، تکیه، انجمن خیریه و هیئت مذهبی که در استان فارس فعال است بتواند یک زندانی را آزاد کند کل مشکل استان حل می‌شود.

وی افزود: مساجد و حسینه‌های برخوردار اگر روزانه ۲۸ هزار تومان کنار بگذارند در پایان سال می‌توانند یک زندانی جرائم غیرعمد که بدهی آن ۱۰ میلیون تومان را آزاد کنند.

تراب پور ادامه داد: تاکنون مسجد امام حسن مجتبی (ع) واقع در میدان آزادگان، آرامگاه سید علاءالدین حسین (ع) و چند تا از خیریه‌ها به این امر ورود کرده‌اند و چندین زندانی به کمک آن‌ها آزاد شده است.

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان فارس در سال ۹۵ تعداد ۴۱۲ زندانی جرائم غیرعمد را بند زندان رها کرد و در سال ۹۶ با ۶۵ درصد افزایش این تعداد به ۶۷۰ زندانی رسید، گفت: کل بدهی این زندانیان ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که حدود ۳۲ میلیارد تومان از شکات تخفیف گرفته شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های فارس حضور دارند که متاسفانه از این نظر رتبه اول کشور را داریم، تصریح کرد: بدهی این زندانیان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن را از شکات تخفیف می‌گیریم.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح یک مسجد، آزادی یک زندانی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.