مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: استان یزد۱۲ درصد سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمد محسین ریاحی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت:  شش هزار تعاونی در استان وجود داردکه  از این تعداد سه هزارو ۳۰۹ تعاونی فعال هستند.

ریاحی با اشاره به سهم استان یزد در ایجاد اشتغال گفت: استان یزد  اشتغال ۳۳هزارو ۳۵۰ نفری را به خود اختصاص داده است که این تعداد در حوزه کشاورزی و اقتصادی۸/۴درصد و تعاون  فعالیت ۴۶/۶دارند.

وی ادامه داد:استان یزد  در حوزه اشتغال ۱۲ درصد سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است.

ریاحی افزود: با توجه به نگاه خرد جمعی در تمام فعالیت‌ها اظهارداشت: نگاه تعاون را باید تغییر دهیم تا استفاده از توان فکری متخصصین الگوی موفقی در حوزه تعاون شود.

زاهد پناه دبیر نشست هم اندیشی شورای هماهنگی اتاق‌های تعاون هدف از تشکیل این گرد همایی را هم پوشانی روسای مناطق دانست و افزود:به دنیال بالا بردن ظرفیت و ایجادظرفیت‌های جدید با هم افزایی استان‌های همجوار هستیم.

زاهد پناه  ادامه داد: اگر برگزاری نمایشگاه‌ها در اتاق تعاون استان‌ها برگزارشود تعاونی‌ها می توانند در کنار تبادل کالا در مباحث صادرات و رونق اقتصادی کمک کنند به خصوص اتاق‌های تعاون مرز کشور که ارتباط خوبی با تجار کشور‌های همسایه دارند.

سومین نشست هم اندیشی شورای هماهنگی اتاق‌های تعاون منطقه ۵ کشور با حضور روسای اتاق تعاون ۵ استان کرمان، اصفهان، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلو چستان به میزبانی یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ی

سهم ۱۲درصدی  اشتغال در استان یزد

برچسب ها: اشتغال ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.