رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان آمادگی سازمان تعاون روستایی برای خرید محصول خرما تولیدی استان را با قیمت توافقی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون قرارداد خرید 2 هزار تن محصول از نخلستان های شادگان منعقد شده است، بیان کرد: سازمان تعاون روستایی برای خرید محصول خرما تولیدی استان با قیمت توافقی آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز سازمان تعاون روستایی برای خرید خرما تولیدی استان آماده بوده، اذعان داشت: اما به دلیل بالاتر بودن نرخ پیشنهادی صادرکنندگان، نخلداران محصول خود را به آن ها می فروختند.

چنگلوایی به برگزاری ستاد خشکسالی استان برای حل مشکل آب نخیلات اشاره و تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد از شامگاه گذشته آب از سدهای دز و گتوند در مجموع به میزان 650 مترمکعب بر ثانیه رهاسازی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: از سد مارون نیز رهاسازی 35 مترمکعب بر ثانیه آب با هدف تامین آب نخیلات این حوزه شامل بهبهان، ماهشهر، رامشیر و شادگان صورت می گیرد.

جاسم حزباوی، مدیرعامل اتحادیه نخلداران همچنین در ادامه اظهار کرد: در صورت متناسب بودن نرخ پیشنهادی، نخلداران راغب هستند که محصول خود را به سازمان تعاون روستایی بفروشند.

وی بیان داشت: امسال با توجه به گرمای هوا، محصول خرما زودتر قابل برداشت است، این در حالی است که جلسات هماهنگی خرید محصول خرما هنوز به نتیجه نرسیده و نخلداران هنوز بلاتکلیف هستند.

حزباوی اذعان کرد: سال گذشته محصول خرما به نرخ 2 هزار و 100 تومان به صادرکنندگان فروخته شد، این در حالیست که بر اساس برآوردها بدون احتساب سود، هر کیلوگرم 3 هزار و 300 تومان هزینه برای کشاورز داشته است.

وی اظهار داشت: امسال از اهواز تا دارخوین در شرق و غرب کارون، محصول خرما خوب و درجه یک است، اما از دارخوین به پایین دست (آبادان و خرمشهر) به خاطر شور شدن آب کارون محصول خوبی نداریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: خرما تولیدی شهرستان های اهواز، باوی، کارون، حمیدیه، شادگان، خرمشهر و آبادان برای صادرات مناسب است و سایر شهرستان ها مصرف داخلی دارد.

انتهای پیام/گ

خریداری خرما از نخلداران خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.