زمینه اشتغال حداکثری برای کنترل جمعیت کیفری زندانیان استان بوشهر فراهم شود

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر توجه به حبس‌زدایی گفت: زمینه اشتغال و حرفه آموزی حداکثری برای کاهش و کنترل جمعیت کیفری زندانیان استان بوشهر فراهم شود.

زمینه اشتغال حداکثری برای کنترل جمعیت کیفری زندانیان استان بوشهر فراهم شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی صیح امروز در بررسی وضعیت زندان و اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی دشتستان با اشاره به رسالت سازمان زندان‌ها بر توجه به برنامه اصلاح زندانیان تاکید کرد و اظهار داشت: با بازبینی در اجرای برنامه‌های اصلاحی و اشتغال و حرفه آموزی در استفاده حداکثری از تسهیلات آزادی مشروط، رأی باز، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو در رابطه با زندانیانی که در فعالیت‌های اشتغال و حرفه آموزی و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی درون زندان شرکت دارند برای کاهش زندانیان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تعامل و همکاری و هماهنگی دستگاه قضا و اداره کل زندان‌های استان را بسیار مهم و ضروری دانست و تأکید کرد: می‌توان با تعامل و تلاش هر چه بیشتر در همه حوزه‌های قضایی استان زمینه اشتغال و حرفه آموزی حداکثری مددجویان را در زندان‌های استان فراهم کرد.

جمادی در بررسی وضعیت مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری زندان دشتستان و زندان باز استان تصریح کرد: زمینه اشتغال حداکثری مددجویان فراهم شود تا زندانیان و خانواده آنان از دستمزدی که به مددجویان داده می‌شود مشکلاتشان برطرف شود.

وی کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف مددجویان زندان‌های استان را خواستار شد و افزود: کاهش مددجویان تحت قرار امسال به‌عنوان یک رویکرد همگانی در مرجع قضایی استان در دستور کار است.

جمادی بررسی اندرزگاه‌ها و دیدار با مددجویان حوزه‌های قضایی بر عزم جدی دستگاه قضا در رسیدگی دقیق و سریع به پرونده‌های قضایی بر مبنای عدالت تاکید کرد وگفت: با توجه به اهمیت بازدید مسئولان قضایی از زندان‌ها و تعامل با زندان‌های استان می‌تواند راهگشای مشکلات پرونده‌ای مددجویان باشد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با تاکید بر کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها بیان کرد: این بازدید‌ها می‌تواند کاهش جمعیت کیفری را تسریع دهد.

جمادی توسعه کمی فعالیت‌های حرفه آموزی در زندان‌ها را یکی ازاهداف مهم دانست و در این راستا خواستار کیفیت بخشی این‌گونه برنامه‌ها برای بازآموزی و تولید نیروی انسانی ماهر در جامعه شد.

انتهای پیام/م

زمینه اشتغال و حرفه آموزی حداکثری زندانیان استان بوشهر فراهم شود

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.