شهردار زاهدان گفت: بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر سطح این شهر از ابتدای امسال تاکنون برای راحتی بهتر شهروندان آسفالت شده است.

بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر زاهدان امسال آسفالت شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالقادر پربار شهردار زاهدان در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: وضعیت آسفالت و روکش معابر زاهدان مورد رضایت مردم و شهرداری نیست و تفاوت زیادی میان این شهر با دیگر شهر‌های هم سطح در این بخش مشاهده می‌شود.

وی افزود: همکاران حوزه عمرانی فعالیت‌های خوبی را در بخش آسفالت معابر زاهدان آغاز کردند به طوری که امسال عملکرد در این بخش نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است.

به گفته شهردار زاهدان علاوه بر ۲ کارخانه آسفالت شهرداری، از ۲ کارخانه آسفالت بخش خصوصی نیز مشارکت گرفته شده است.
شهردار زاهدان ادامه داد: در برنامه است تا بتوانیم از ظرفیت کارخانه‌های آسفالت دیگر نیز برای آسفالت و روکش معابر این شهر استفاده کنیم.
پربار در رابطه با حفاری‌های سطح شهر نیز بیان کرد: برای انجام هر حفاری در بخش‌های گاز و آب و ... مرمت با خود شرکت انجام دهنده طرح است.
**تفاوت میان شهر زاهدان با دیگر کلان شهر‌ها زیاد است
وی با تاکید بر اینکه نباید شهر زاهدان را از نظر درآمدی و اقتصادی با دیگر شهر‌های همسطح مقایسه کرد گفت: تفاوت میان این شهر و دیگر کلان شهر‌ها زیاد است.
شهردار زاهدان افزود: تمام امور شهر در اختیار شهرداری نیست و دیگر دستگاه‌های مرتبط با حوزه شهرسازی نیز باید برای بهبود وضعیت زیرسازی شهر زاهدان همکاری کنند.

پربار اظهار داشت: باید مدیریت یکپارچه شهری برای بهبود وضعیت شهر زاهدان شکل گیرد تا با همکاری مردم بتوانیم مشکلات را یکی پس از دیگری حال کنیم.

وی ادامه داد: سرانه متوسط درآمد شهرداری‌های کلان شهر‌ها به ازای هر نفر ۷۰۰ هزار تومان است که این وضعیت برای شهرداری زاهدان سال گذشته ۲۵۰ هزار تومان بوده است.

به گفته وی با همکاری اصحاب رسانه با هدف بهبود وضعیت فضای سبز زاهدان می‌توان مردم را تشویق به همکاری بیشتر کرد تا همانند خیلی از بخش ها، خیران فضای سبز نیز شکل گیرند.

شهردار زاهدان تصریح کرد: برای نخستین بار شهرداری‌های مناطق پنجگانه این شهر موظف شدند هر سه ماه برنامه زمان بندی در رابطه با طرح‌های عمرانی ارائه دهند تا روند اجرای آن‌ها بررسی شود.

**سرانه فضای سبز زاهدان کمتر از یک متر مربع است

پربار افزود: سرانه فضای سبز زاهدان به ازای هر نفر کمتر از یک متر مربع است که در مقایسه با شهر‌های قدیمی‌تر سیستان و بلوچستان و شهر‌های دیگر مراکز استان‌ها تفاوت زیادی دارد.

وی ادامه داد: با رفع مشکلات تامین منابع آبی و همکاری مردم تلاش داریم برنامه ریزی مناسبی برای آبیاری فضای سبز زاهدان انجام شود.

شهردار زاهدان اظهار داشت: وضعیت جمع آوری و حمل زباله در معابر اصلی شهر بهتر است و تلاش داریم با انجام مناقصه به اندازه کل شهر سطل‌های زباله تامین شود.

به گفته وی تعامل و همبستگی میان اقشار مختلف جامعه بسیار خوب است و اگر این هماهنگی و تعامل در سطوح بالاتر سیستان و بلوچستان نیز وجود داشته باشد با سرعت بیشتری شاهد توسعه و پیشرف استان خواهیم بود.

پربار افزود: شهرداری یک نهاد دولتی نیست و بودجه این مجموعه از محل عوارضی است که از مردم می‌گیرد و دولت کمتر از پنج درصد از بودجه به شهرداری کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: دولت بزرگترین بدهکار به شهرداری هاست و توقع داریم تا این بدهی را پرداخت کند.

**۴۴ درصد جمعیت زاهدان حاشیه نشین هستند

شهردار زاهدان گفت: ۴۴ درصد از جمعیت این شهر در مناطق حاشیه نشین ساکن هستند که تقریبا عوارضی پرداخت نمی‌کنند، اما خدماتی به آنان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمین‌های حاشیه شهر زاهدان دولتی نیست تا دولت برنامه‌ای برای واگذاری آن‌ها داشته باشد افزود: بیشترین تخلفات ساختمانی در حاشیه شهر رخ می‌دهد.

پربار ادامه داد: زمین‌های این مناطق متعلق به مردم در قالب پلاک‌های بزرگ مشاعی است که افراد بدون سند مالکیت آن‌ها را تصرف کردند و سرپنا‌هایی در این زمین‌های بدون مجوز شهرداری و پرداخت عوارض ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار