استاندار خراسان شمالی گفت :مدیران دستگاه های اجرایی استان مرداد و شهریور ماه امسال ۱۰ درصد هزینه های آب ، برق ، گاز و تلفن را در ادارات کاهش دهند.

کاهش ۱۰ درصدی هزبنه ها در خراسان سمالی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد محمد رضا خباز استاندار خراسان شمالی امروز در جلسه شورای اداری استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ، گفت: با توجه به تغییر ساعت اداری و به دلیل مصرف بی رویه در مصرف برق عملیات کاهش هزینه های آب ، برق ، گاز و تلفن ابتدا از استانداری شروع شود و مدیران دستگاه های دبگر استان هم این برنامه را در ادارات پی گیری و انجام دهند.

وی گفت : هزینه های آب ، برق ، گاز و تلفن در مرداد و شهریور ماه امسال نسبت به ماه های قبل حداقل ۱۰ درصد کاهش یابد.

خباز توجه ویژه به بخش صنعت و معادن استان را از مدیران استانی خواستار شد و گفت: خراسان شمالی مملو از معادن ارزشمند است و با پیگیری اقدامات در این زمینه واحد های صنعتی در استان را از ۵۳۰ واحد به ۲ هزار واحد برسانیم.

وی با بیان این که توسعه بخش کشاورزی و دامپروری باید در کنار صنایع جانبی انجام شود ، گفت: برای تبلیغ استان شعار ما باید از معبر به مقصد باشد تا ماندگاری مسافر در زمینه گردشگری در استان افزایش یابد و فقط محل عبور و گذر مسافر نباشد.

استاندار خراسان شمالی همچنین خواستار ارائه برنامه های مدیران استانی در بخش های دولت الکترونیک ، شهرستانی و حوزه روستایی از مراکز بخش ها برای سال جاری و سال های آینده شد.

وی در ادامه یاد و خاطره شهیدان خبرنگار صارمی ، امانی ، امامی و خزاعی را گرامی داشت و افزود : مدیران دستگاه های استانی خبرنگاران را همانند فررندانشان بدانند و درهای اتاقشان را به روی خبرنگاران باز بگذارند و انتقاد خبرنگاران را امر به معروف و نهی از منکر برای قصد قربت و هدف الهی بدانند.

مجید پور عیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار و دبیر شورای اداری استان در این جلسه گفت:بانک رفاه و سپه در بحث سیکل ترکیبی واحد ۲ و ۳ شهرستان شیروان تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومان را عملباتی کنند تا ۳۰۰ مگا وات برق وارد مدار تولید در استان شود.

پور عیسی افزود : ساعت اداری در استان از فردا ۲۲ مرداد ماه به روال سابق برمی گردد.

حسین فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این جلسه با بیان این که توسعه نشریات استان ، توسعه خود استان را رقم می زند ، گفت: آموزش بروزرسانی دانش رسانه ای ، پی گیری نداوم کلاس های آموزش سواد رسانه ای را از مصوبات سال گذشته شورای اداری استان برشمرد.

فرخنده افزود:حمابت همه جانبه از خانه مطبوعات ، افزایش اعتبارات خانه مطبوعات ، اعطای تسهیلات به خبرنگاران و پیگیری بیمه خبرنگاران رسانه های استان را از استاندار خواستار شد.

صبوری مدیر عامل شرکت توزیع برق استان نیز در این جلسه با توجه به ظرفیت تولید ، انتقال و توزیع برق در استان و ۳۴ استان کشور گفت: کاهش ساعت اداری سهم استان از کل کاهش مصرف ادارات معادل یک ممیز ۲۵ درصد و کل کشور معادل ۶ ممیز ۷ درصد از ساعت پیک مصرف برق به میزان ۲۵ مگاوات بوده است.

وی همچنین افزود : جابجایی ساعت اداری در مجموع ۲ هزار مگاوات در کشور در پیک مصرف کاهش مصرف برق داشته ایم.

صبوری با بیان این که در استان مشکل تامین برق نداریم ، اظهار کرد: یک ممیز ۲ میلیارد دلار با جابه جایی صرفه جویی در هزینه کرد جاری در مصرف برق بوجود آمد.

گفتنی است : در پایان جلسه از خبرنگاران استان تقدیر شد.

انتهای پیام / س

ارائه برنامه های مدیران استانی به استاندار خراسان شمالی

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.