سرپرست فرمانداری شادگان از سنجش حدود ۲ هزار و ۱۵۰ نوآموز بدو ورود به دبستان در ۲ پایگاه سنجش این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید حاجیان، سرپرست فرمانداری شادگان گفت: هدف از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان مداخله به هنگام برای شناسایی و ارجاع نو آموزان دارای اختلالات مختلف برای حل مشکل آن ها، قبل از ورود به دبستان است.

وی افزود: این اقدام در رشد، توسعه و افزایش یادگیری نوآموزان بدو ورود در دبستان بسیار موثر است و سنجش در دوره ابتدایی یک هدایت تحصیلی است و این هدایت تحصیلی همانند دوره دبیرستان کمک می کند دانش آموز با استفاده از درک توانایی ها موفق عمل کند.

حاجیان بیان داشت: پایگاه سنجش باید نوآموز را با همه نارسایی‌ها، مشکلات و توانایی‌ها شناسایی کند تا مدیر مدرسه به همراهی معلم مربوط با شناخت کافی از دانش آموز، تحصیل را برای آن ها تسهیل کنند.

سرپرست فرمانداری شادگان عنوان کرد: سنجش سلامت نشدن دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌آموزان می‌شود.

وی گفت: تشخیص و شناسایی به‌موقع نارسایی‌های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان است.

انتهای پیام/م

سنجش سلامت نوآموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار