استاندار کرمانشاه بازار مصرف آبزیان در استان را مطلوب ارزیابی کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه بازوند استاندار کرمانشاه بازار مصرف آبزیان در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های آبزی پروری باید میزان تولید آبزیان افزایش پیدا کند.

وی گفت : جشنواره آبزیان با همکاری شهرداری و سرمایه گذاران تا ابتدای مهر ماه در بلوار طاقبستان کرمانشاه برگزار می شود.

بازوند دستور داد تا مجوزهای لازم توسط اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری برای برگزاری این جشنواره صادر شود.

وی آمار مصرف آبزیان در کرمانشاه را چشمگیر دانست و گفت: بازار خوب مصرف آبزیان در استان ظرفیت مطلوبی برای توسعه تولید فراهم کرده است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: موانع تولید آبزیان باید در سدهای جامیشان، زمکان و داریان برطرف شود تا بتوانیم از ظرفیت این سدها برای تولید آبزیان استفاده شود.

وی با بیان اینکه آبزی پروری در سدهای جامیشان و زمکان در انتظار مجوزهای محیط زیست است، گفت: تا نیمه نخست شهریور ماه اداره کل محیط زیست مجوزهای لازم را برای آبزی پروری در سدهای زمکان و جامیشان صادر می کند.

استاندار کرمانشاه اظهارداشت: سرمایه گذاران برای استفاده از آب سدها معرفی شوند که بتوانند پروژه های خود را به نتیجه برسانند و برای مردم اشتغالزایی کنند.

بازوند افزود: پرورش ماهی در قفس یکی از نکات مورد تایید رهبری است و ایشان تاکید دارند که بتوانیم از همه ظرفیت ها همچون آبزی پروری در پشت سدها برای اشتغالزایی استفاده کنیم.

وی همچنین در رابطه با پروژه گرمسیری برای آبزی‌ پروری گفت: بهره برداری از این پروژه عظیم در انتظار هزار میلیارد تومان تامین اعتبار است که پس از تامین اعتبار آب مورد نیاز برای آبزی پروری تخصیص پیدا خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

پرورش ماهی در قفس یکی از نکات مورد تایید رهبری است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.