شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که مذاکرات مقامات ازبکستان با هیات طالبان در تاشکند، در هماهنگی و مشورت با دولت افغانستان صورت گرفته است.

دیدار مقامات ازبکستان و هیات طالبان با هماهنگی دولت افغانستان انجام شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که مذاکرات مقامات ازبکستان با هیات طالبان در تاشکند، در هماهنگی و مشورت با دولت افغانستان صورت گرفته است.

سید احسان‌الله طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح به رسانه‌ها گفت: «حکومت افغانستان، حین تشکیل اجماع منطقه‎ای و بین‌المللی، از کشورهای حامی صلح افغانستان، علمای جهان اسلام، علمای افغان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای تسریع روند صلح و آغاز مذاکرات حکومت با طالبان به رهبری افغان‌ها وساطت بکنند».

آقای طاهری همچنین گفت که شورای عالی صلح افغانستان از این مذاکرات استقبال می‌کند، زیرا این دیدارها پروسه صلح افغانستان را به خاطر رسیدن به مذاکرات مستقیم حکومت با طالبان سرعت می‌بخشد.

این در حالی است که وزارت خارجه ازبکستان به تازگی اعلام کرد که مقام‌‎های این کشور با هیات طالبان به ریاست شیرمحمد عباس استانکزی دیدار و در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند.

دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز با نشر اعلامیه‌ای، دیدار با مقام‌های ازبکستان در تاشکند را تایید کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار